Oznanila za 21. nedeljo med letom

Oznanila v PDF obliki za tiskanje

BESEDA ŽIVEGA BOGA

Toda med vami so nekateri, ki ne verujejo.« Jezus je namreč od začetka vedel, kateri ne verujejo in kdo ga bo izdal. Govóril jim je: »Zaradi tega sem vam rekel: Nihče ne more priti k meni, če mu ni dano od Očeta.« Po tistem je mnogo njegovih učencev odšlo in niso več hodili z njim. Jezus je tedaj rekel dvanajstérim: »Ali hočete tudi vi oditi?« Simon Peter mu je odvrnil: »Gospod, h komu naj gremo? Besede večnega življenja imaš in mi trdno verujemo in vemo, da si ti Sveti od Boga.«. (Jn 6,64–69)

BESEDA O BESEDI

»BESEDE VEČNEGA ŽIVLJENJA IMAŠ« Jn 6,60–69

V današnjem evangeljskem odlomku lahko spoznamo, da apostol Peter ne vidi izbire, ki jo očitno vidijo mnogi, ki od Jezusa odhajajo nezadovoljni, ker govori, da bo dal svoje meso v hrano. Peter se tako na glas vpraša: H komu pojdemo, ti imaš besede življenja. Kaj to zanj pomeni? 
Peter očitno doživlja, da mu je Jezus spremenil življenje:
ribe je še vedno rad lovil, a brez Jezusa mu je nekaj manjkalo,
pri Jezusu je iskal pomembnost, prerival se je v prvo vrsto, hotel je biti najboljši, a za tem se je skrivalo še nekaj, kar je odkrival v Jezusovem odgovoru,
ko je počasi dozorevala njegova pot, je spoznaval novo pot, novo resnico in smisel svojega življenja. 
Jezus je postajal njegova pot – sicer se je z njim prepiral, prezahteven je bil, ni šlo po njegovih željah, a iz vrtenja okrog sebe in lastne pomembnosti, ga ta pot odpira za bližnjega, za občestvo, za Boga in za svet. 
Jezus je postajal njegov sopotnik, ob katerem je spoznaval resnico življenja – vse bolj jasno mu je postajalo, da človek ne živi od tega, kar poje in popije, ampak od ljubezni, ki jo uživa ob Bogu, jo živi v z drugimi in jo njemu vrača.
Jezus je postal njegovo življenje samo – ko se po legendi boji smrti v Rimu in beži iz njega, mu pride naproti Jezus. Peter ga vpraša, kam greš, Gospod? Jezus mu odgovori: Grem, da še enkrat umrjem zate. Tu Peter končno spozna, da je Gospod njegovo življenje in njegovo vstajenje. 
Petru ob današnjem evangeljskem dogodku še zdaleč ni jasno, kaj točno govori, a globoko v sebi čuti, da izgovarja življenjsko resnico. Kam naj gre, če Jezus ni Gospod, če on ni pot, resnica in življenje. 
In kaj je Jezus zate? Bi lahko dejal s Petrom: »Mi trdno verujemo in vemo, da si ti Sveti od Boga.« Kako prepričljive ali neprepričljive bi bile tvoje besede? (po: E. Mozetič)

21. nedelja med letom – župnijski dan

Jezusove besede v današnjem evangeliju lahko izzovejo veliko pohujšanje. Pravi namreč, da je Bog izbral za razodetje samega sebe in za udejanjanje zveličanja slabost človeškega mesa. To je skrivnost učlovečenja in to, da Bog postane meso, vzbudi pohujšanje in predstavlja za tiste ljudi, pogosto pa tudi za nas, oviro. Jezus je namreč zatrdil, da je resnični kruh zveličanja, ki posreduje večno življenje, njegovo meso. Za vstop v občestvo z Bogom je potrebno bolj kot spoštovati zapovedi ali zadostiti verskim predpisom, živeti dejanski in konkreten odnos z njim. Kajti zveličanje je prišlo po njem v njegovem učlovečenju. To pomeni, da ni potrebno iskati Boga preko veličastnih in mogočnih sanj ali podob, ampak ga je potrebno prepoznati v Jezusovi človeškosti in posledično v človeškosti bratov in sester, ki jih srečujemo na poti življenja. Bog je postal meso, je postal kri. Spustil se je do te mere, da je postal človek kot mi. Ponižal se je vse do tega, da je naložil nase naše trpljenje in naš greh. Pravi nam, naj ga iščemo, in sicer ne zunaj življenja in zgodovine, ampak v odnosu s Kristusom in brati. Iskati ga v življenju, v zgodovini, v našem vsakdanjem življenju.
Tudi danes lahko razodetje Boga v Jezusovi človeškosti vzbudi pohujšanje in tega ni lahko sprejeti. Sv. Pavel to imenuje »norost« evangelija za tistega, ki išče čudeže ali posvetno modrost (prim. 1 Kor 1,18–25). Kakšen smisel ima v očeh sveta poklekovati pred koščkom kruha? Zakaj vztrajno uživati ta kruh? Svet se pohujšuje.

Po čudežni Jezusovi gesti, ko s petimi hlebi in dvema ribama nahrani tisoče ljudi, mu vsi vzklikajo in ga hočejo nositi na ramenih, ga napraviti za kralja. Toda, ko on sam razloži, da je ta gesta znamenje njegove žrtve, darovanje njegovega življenja, njegovega mesa in krvi, ter da se mora tisti, ki hoče hoditi za njim, izenačiti z njim, z njegovo človeškostjo podarjeno za Boga in za druge, jim ni več všeč. Ta Jezus nas postavi v krizo. Nasprotno! Zaskrbljeni bodimo, če nas ne postavi vanjo, ker smo morda razvodeneli njegovo sporočilo! Prosimo za milost, da se bomo pustili izzvati in se spreobrniti ob »njegovih besedah večnega življenja«. (papež Frančišek)

PRI NAS TO NEDELJO ŽUPNIJSKI DAN 2024
Na predvečer je bil slavilni večer. Na današnjo nedeljo pa bogoslužje ob 10. uri , nato praznovanje v prijateljskem druženju.

Naslovljeno na vas

EVHARISTIJA

V evharistiji ostaja Bog z nami do konca sveta, kakor je obljubil.
Pod podobo kruha in vina nam podarja samega sebe.
Transsubstanciacija – skrivnost nad skrivnostjo, ljubezen nad ljubeznijo.
Vsak lahko prejme Odrešenikovo telo in kri.
Kjerkoli in kadarkoli: pri obredu svete maše, na bolniški postelji, ko umira.
Skesanost srca zadostuje, da se smemo zliti z Jezusom.
Da bi ozdraveli in ostali povezani z njim.
Da ne bi odpadli in se duhovno posušili.
Da bi življenje obrodilo mnoge dobre sadove – za svet in za večnost.
Zato je evharistija za človeka življenjskega pomena.
Z njo in po njej živi, sebe osmišlja in je odrešen,
po njej spoznava in je spoznan.
Evharistija daje človeku najgloblji uvid, krepi iskreno ponižnost
in razodeva nebeška obzorja, vliva pogum in sprošča moč,
da bi mogli sprejeti križe sveta, razgrinja srečo, tudi v nesreči.
Odpravlja vse bolečine srca in poklanja blagodejno radost.
V evharistiji postajamo eno z njim,
Arhitektom neskončnih ozvezdij in nebeških poti.
(P. Milloonig, Zasidran v veri)
 

K ljubezni ne moremo
nikogar prisiliti.
Ljubezen je lahko le
odgovor na ljubezen.
Na tak način je hotel Bog
osvojiti človeka.
(sv. Maksimilijan Kolbe)

 

Na župnijski dan pomislimo: smo župnija, ki naj bi Slovencem dala »slovenskega Maksimilijana Kolbeja«.

MAŠNI NAMENI

NED. – 25.8.
21. ned. med letom
ŽUPNIJSKI DAN
Ludvik IX., kralj
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +starše Dobnik in vse njune
Praznovanje: okrepčilo, druženje

PON. – 26.8.
Zaferin, papež
19.00 za +Ivana (god) in Marijo Knez

TOR. – 27.8.
Monika, mati sv. Avguština
19.00 za +Amalijo in Franca -oblet in vse Merzeljeve in Stanka Lobnikarja
Slavljenje – Bog je Ljubezen

SRE. – 28.8.
Avguštin, škof, cerkveni učitelj
17.00 za +Franca –oblet in Frančiško Šram (v Šentrupertu)
19.00 za +Antona Turka

ČET. – 29.8. 
Mučeništvo Janeza Kr.
Sabina, mučenka
19.00 za +Jožefa Rakuna (v Šentrupertu)

PET. – 30.8.
Feliks (Srečko), mučen.
19.00 za +Majdo in Silvota Lenko

SOB. – 31.8.
Pavlin, škof
19.00 za +Antona Praznika in vse njegove

NED. – 1.9.
22. ned. med letom
Egidij (Tilen), opat
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +Jožeta –oblet. in Slavko Tiselj

V tem tednu:
Ministrantski izlet bo v četrtek. Do torka dopoldne svojo udeležbo sporočite župniku.
Napoved: župnijsko romanje bo 21. septembra v Strunjan in Koper

Dežurni ministranti: Matevž Glušič, Matevž Lapuh, ostali dobrodošli.
Bralci v nedeljo: I. Tilen Hadolin, Elza Vasle; II. Melanija Hadolin, Nika Šlander
Urejanje in krašenje cerkve: Grajska vas