Oznanila za 19. nedeljo med letom

Oznanila v PDF obliki za tiskanje

BESEDA ŽIVEGA BOGA

Resnično, resnično, povem vam: »Kdor veruje, ima večno življenje. Jaz sem kruh življenja. Vaši očetje so jedli v puščavi mano in so pomrli. To je kruh, ki prihaja iz nebes, da tisti, ki od njega jé, ne umre. Jaz sem živi kruh, ki sem prišel iz nebes. Če kdo jé od tega kruha, bo žível vekomaj. Kruh pa, ki ga bom dal jaz, je moje meso za življenje sveta.« (Jn 6,47–51)

BESEDA O BESEDI

KRUH, KOT MESO ZA ŽIVLJENJE SVETA Jn 6,41–51

Jezus v današnjem evangeliju kar petkrat pravi: »Jaz sem kruh življenja ..«
Zakaj kruh, kakšno znamenje je za nas? V določenem smislu za razumevanje tega, kar pravi danes Jezus, nas bolje pripravljajo poklic kmeta, mlinarja, gospodinje ali pa peka kot pa teologa, kajti oni o kruhu vedo neizmerno več kot izobraženec, ki ga vidi šele takrat, ko pride na mizo in ga pojé, pa še to verjetno raztresen.
Če povprašamo kmeta, kaj mu prihaja na misel ob besedi kruh, nam bo rekel: jesenska setev, čakanje, pletev, čiščenje, bojazen v času, ko žitna polja valovijo in jih ena sama nevihta lahko poleže k tlom, in končno trdo in naporno delo ob žetvi in mlačvi. A ne le to. Mnogi se bodo spomnili, kaj je nekoč za družino pomenil dan, ko so pekli kruh: to je bil praznik, skoraj verski obred. Zadnja stvar je bil križ, ki ga je gospodinja zarezala na vsak hleb kruha in ga je vročina v peči spremenila ter pozlatila v globoke brazde. Potem je zadišalo po svežem kruhu, in le mislite si lahko, kako smo si ga lačni – zaželeli. In kaj je kruh, ko pride na mizo? Oče ali mama, ki ga razlomi, ali pa ga preprosto da na mizo, je podoba Jezusa.
Kruh je znamenje številnih stvari: je znamenje dela, pričakovanja, hranjenja, domače sreče, povezanosti in solidarnosti med tistimi, ki ga jedo … Kruh je edina hrana, ki se je ne naveličamo; vsak dan ga jemo in vsakokrat je njegov okus prijeten. K vsaki hrani se poda. Ljudje, ki trpijo lakoto, ne zavidajo bogatim njihovega kaviarja ali pa dimljenega lososa, zavidajo jim svež kruh.
Kaj se zgodi, ko ta kruh (v obliki hostije) položimo na oltar in ga duhovnik posveti. V trenutku posvetitve kruh preneha biti kruh in postane Kristusovo telo.
Zunanjost kruha (oblika, okus, barva, teža) ostane ista kot prej, spremenila pa se je globoka resničnost, postal je Kristusovo telo. Uresničila se je Jezusova obljuba, ki smo jo slišali: »Kruh pa, ki ga bom dal jaz, je moje meso za življenje sveta.« (po: E. Mozetič)


19. nedelja med letom

PREJEM SV. OBHAJILA

Obhajilo ali kakor ga tudi imenujemo Gospodova večerja je obed ali obrok. Izhaja iz dogodka pri Zadnji večerji: Medtem ko so učenci jedli, je Jezus vzel kruh, ga blagoslovil, razlomil, jim ga dal in rekel: “Vzemite, to je moje telo.” Nato je vzel kelih, se zahvalil, jim ga dal in vsi so pili iz njega. In rekel jim je: “To je moja kri zaveze, ki se preliva za mnoge.” (Mr 14, 22–25.)
Pri obhajilu prejemamo Njega samega, ki se je daroval za nas, njegovo telo, ki ga je za nas daroval na križu, njegovo kri, ki se »za mnoge preliva v odpuščanje grehov« (Mt 26,28)

Poglejmo pogoje za prejem svetega obhajila
V prvi vrsti je za to primerna poučenost, da vemo, h komu pristopamo in kaj bomo prejeli. Nadalje moramo biti v stanju milosti, kar pomeni biti v odnosu prijateljstva z Bogom. Če se kdo zaveda, da je smrtno grešil, ne sme pristopiti k evharistiji, ne da bi prej prejel odvezo v zakramentu pokore. Prav tako pomembna je tudi telesna pripravljenost. Cerkev zapoveduje enourni post pred obhajilom. Spoštovanje in ljubezen do Gospoda, navzočega v najsvetejšem zakramentu, pa izražamo tudi s skrbjo za snažnost telesa, oblačenja in obnašanja. Sveto obhajilo verniki lahko prejmemo dvakrat dnevno, če je drugič prejem združen s sodelovanjem pri sveti maši.

Učinki svetega obhajila
Kar hrana povzroči v telesu v dobro telesnega življenja, to v duši na mnogo bolj vzvišen način doseže evharistija v korist duhovnega življenja. Toda, medtem ko se hrana spremeni v našo telesno prvino, pa smo pri prejemu svetega obhajila mi tisti, ki se spreminjamo v Kristusa.
S pomočjo evharistije se novo življenje v Kristusu, ki se v verniku začne s krstom, more utrditi in se razviti vse do polnosti, tako da lahko kristjan izpolni ideal, ki ga je naznanil sv. Pavel z besedami: »Ne živim več jaz, ampak Kristus živi v meni«. (Gal 2,20)
Ko nam je Jezus obljubil evharistijo, je svojim učencem rekel: »Kakor je mene poslal živi Oče in jaz živim po Očetu, tako bo tudi tisti, ki uživa mene, živel po meni. To je kruh, ki je prišel iz nebes. …— kdor je ta kruh, bo živel vekomaj. (Jan 6, 57-58)
Vsakokrat, ko sv. mašo opustimo, zapravimo veliko priložnost. Vsakokrat, ko smo pri sv. maši, pa ne pristopimo k obhajilu, gremo žejni preko vode.


Naslovljeno na vas

Poročila sta se
V soboto, 3. avgusta sta stopila na skupno, z zakramentom sv. zakona posvečeno zakonsko pot ženin Aljaž Pikl in nevesta Adrijana Gašpar in svojo družino, ki jo že imata, postavila na krščanske temelje. Naše župnijsko občestvo jima čestita in vošči obilo Božjega blagoslova in družinske sreče!

15. avgust: VELIKI ŠMAREN

V preteklosti so ljudje za veliki šmaren veliko romali. Romanja imajo globlji verski pomen zato, ker verujoče spominjajo, da je naše celotno zemeljsko življenje pravzaprav romanje, katerega cilj je večno življenje v nebesih. Marijino vnebovzetje je praznik upanja, saj nam sporoča, da je Marija dosegla polnost življenja v večnosti. To dejanje predstavlja napoved vstajenja mrtvih, ki ga bomo ob sodnem dnevu deležni vsi. Marijino vnebovzetje predstavlja poklon ženi, saj je Bog Marijo, ženo in mater, poveličal v nebesih. Katoliška cerkev s praznovanjem tega praznika poudarja dostojanstvo in poklicanost vsake žene. Praznovanje velikega šmarna nas želi spomniti tudi na to, da sta v življenju pomembni tako materialna kot duhovna sestavina tako zemeljsko kot večno. Krščansko versko izročilo uči, da si s prizadevanjem za zemeljski napredek posameznik pripravlja večno bivanje. Marijino vnebovzetje v vernikih poglablja upanje, da je z življenjem po Marijinem vzoru želeni cilj bivanja pri Bogu dosegljiv za vsakega vernika. (po: radio.ognjisce.si)

Napovedi za bližnjo prihodnost
– župnijsko romanje
Po preložitvi prvotnega termina je zdaj načrtovana sobota 21. septembra za župnijsko romanje. Cilj romanja pa je zdaj že dokončno izbran: primorska Marijina Božja pot Strunjan in središče škofije Koper. Takrat bodo tudi prometne razmere ugodnejše za potovanje v to smer.
– župnijski dan bo 25 8. 2024, na predvečer tega praznovanja je predvideno tudi slavljenje s skupino Svetnik. Načrtujte udeležbo.

MAŠNI NAMENI

NED. – 11.8.
19. ned. med letom
Klara (Jasna), devica, redovna ustanovitelj.
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +Karola Semprimožnika

PON. – 12.8.
Ivana Šantalska, redov.
19.00 za +Franca Dolinška

TOR. – 13.8.
Radegunda, kraljica, redovnica
19.00 za +Ido Lazar (r. d.)
Slavljenje – Bog je Ljubezen

SRE. – 14.8.
Maksimiljan Kolbe, duhovnik, mučenec
19.00 za +Antona -oblet. in Miro Turk

ČET. – 15.8. d. p. d.
MARIJINO VNEBOVZETJE
Veliki šmaren
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +Marijo Juhart
Blagoslov cvetja in zdravilnih zelišč

PET. – 16.8.
Rok, romar, spokornik
19.00 za zdravje (P.)

SOB. – 17.8.
Evzebij, papež, mučen.
19.00 za +Mojco Rojnik in sorod. Rojnik in Laznik

NED. – 18.8.
20. ned. med letom
Helena (Alenka), cesarica
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +Jeleno Novak (r. d.)

V tem tednu: praznujemo največji Marijin praznik

PEŠ ROMANJE V PETROVČE—15. avgust
Odhod izpred župnijske cerkve ob 5.20. Pri križu na Rezani se pridružimo romarjem iz Tabora. Vabljeni!

Dežurni ministranti: Karin in Julija Jelen, ostali dobrodošli.
Bralci: na praznik, ko boste pri sv. maši; v nedeljo: I. Majda Jelen, Nejc Lončar; II. Saša Pikl, Anže Rožič
Urejanje in krašenje cerkve: Zakl

Oznanila za 18. nedeljo med letom

Oznanila v PDF obliki za tiskanje

BESEDA ŽIVEGA BOGA

Jezus jim je dejal: »Resnično, resnično, povem vam: Ni vam Mojzes dal kruha iz nebes, ampak moj Oče vam daje resnični kruh iz nebes. Božji kruh je namreč tisti, ki prihaja iz nebes in daje svetu življenje.« Tedaj so mu rekli: »Gospod, vselej nam daj tega kruha!«Jezus jim je dejal: »Jaz sem kruh življenja. Kdor pride k meni, gotovo ne bo lačen, in kdor vame veruje, gotovo nikoli ne bo žejen.« (Jn 6,32–35)

BESEDA O BESEDI

HRANA KOT IZZIV ZA DAROVANJE Jn 6,24–35

Ljudje, ki jih prikazuje današnji evangeljski odlomek, bi radi jedli kruh in bili siti. Za Jezusom so hodili, ker jim je dajal kruha, ki ga sicer niso tako zlahka zaslužili. Jezus jim spregovori o kruhu, ki je več kot mana, ki jim jo je dal Mojzes. Pravi: »Božji kruh je namreč tisti, ki prihaja iz nebes in daje svetu življenje.« Ljudje so bili takoj za takšen kruh, a za tem se skriva predvsem želja po udobju in brezskrbnosti. Zaslužiti za osnovno hrano je bilo pravzaprav takrat cilj vsakega dela. Kako lepo, da bi odpadla takšna skrb! Jezus pa obrača pogled. V »ponudbi« kruha, ki je več kot golo preživetje, napoveduje skrivnost svoje smrti in vstajenja. S tem pa ponuja popoln obrat v človeku. Človek naj ne živi, da bi se nasitil, ampak da bi kakor Jezus dajal sebe v hrano drugim. Živeti tako, da bi kakor pšenično zrno »padli v zemljo« in obrodili sad. Hrana pomeni pri Jezusu izziv za darovanje, ne potešitev, ki omogoča počitek. Opozarja na zgrešeno logiko čisto vsakdanjega odnosa do hrane. Ne živimo zato, da bomo jedli, ampak jemo zato, da bomo živeli. Ne živimo zato, da nam je udobno, ampak da živimo polno in dajemo življenje drugim.
V tej skrivnosti, je logično vse – da Jezus dejansko daje sebe v hrano – kot evharistični kruh. Saj je umrl za nas in želi, da uživamo njega. Kakor tudi to, da se ob tej skrivnostni hrani spreminjamo v kruh za druge. Kar pa pomeni, da Jezus ne govori: Jejte moje meso, to je vaša večnost. Ampak jejte moje meso, da boste zmogli živeti za druge, kakor sem jaz živel za vas. Tako se hrana povezuje s posnemanjem Jezusovega življenja, z zaupanjem, da je le takšno življenje, kot ga živi Jezus resnično polno in vodi v večnost. V tej luči je razumljivo nadaljevanje tega odlomka, kjer Jezus pravi: »Kdor pride k meni, gotovo ne bo lačen, in kdor vame veruje, gotovo nikoli ne bo žejen.« Evharistija pomeni hkrati prihajanje k Jezusu in verovanje vanj. Pomeni na nek način življenje z njim, iz njega in zanj. (po: E. Mozetič)

18. nedelja med letom

PRESITOST

Da bi se pogosteje in bolj zavzeto udeleževali svete maše, moramo okrepiti naše hrepenenje. Izraelci so bili, preden jih je Bog nasičeval z mano, lačni. Mana je preprosta jed, a zaradi lakote se jim je zdelo, da ima odličen okus. Nasprotno se bo sitemu človeku še tako imenitna večerja zdela neokusna. Nekaj podobnega se dogaja z evharistijo. Če se kdo duhovno hrani samo z “nezdravo hrano”, kot je televizija, internet, pametni telefoni in podobno, kar nas raztresa, se mu bo maša zdela kmalu nezanimiva in neprivlačna. Zato je potrebno, da se ‘postimo’ od stvari, ki nas raztresajo, in si vzamemo čas za tiho razmišljanje in molitev. Prav je, da se umirimo že pred mašo, če želimo, da bomo zahrepeneli po njej in bili pri njej bolj zbrani. (B. Rustja, Zgodbe o kruhu z okusom nebes)


Nad menoj sveti luč tvojega obličja, na dnu svojega srca čutim blago toplino tvoje ljubezni.
Ti si v meni in jaz v tebi. O čudovita skrivnost! Moja duša molči, moj duh te kleče moli.
Nobena hvaležnost ni dovolj velika za ta dar, ki presega vse zemeljsko.
Nobena ljubezen ne bi mogla povrniti ljubezni, s katero si se daroval.
Vsak dar in vsaka žrtev sta kakor nič, če ju primerjam s tvojim darovanjem.
Kaj naj ti torej darujem, Gospod, kaj naj ti rečem?
Tebe samega, ki sem te prejel v vdanem molku, darujem.
Ko se spominjam tistega dne svoje nedolžne mladosti,
ko sem te prvič prejel v svoje srce,
te prosim le to: ravnaj z mano po svoji volji, varuj me!
Tak naj bom, kakršnega me hočeš imeti.
V hostijo, vase, me vsega spremeni,
tudi moje križe in moje radosti, moje upe in moja razočaranja.
Odslej bodi ti moj drugi jaz. Ti bodi moje življenje.
Moj Bog, naj bom kakor otrok v tvojih rokah. (Henri Daniel Rops)

Jezus, verujem v Te, Jezus, upam v Te, Jezus ljubim Te nad vse.
Jezus, tebi živim, Jezus tebi umrjem, Jezus, tvoj sem živ in mrtev. Amen.


Naslovljeno na vas

Zahvala
Preteklo nedeljo je v okviru praznovanja Krištofove nedelje potekala dobrodelna misijonska akcija MIVA—za prevozna sredstva misijonarjev. Zbrali smo 1.102,50 eur. Vsem, ki ste darovali, Bog povrni!

Poslikava pročelja pevskega kora v naši župnijski cerkvi.
Belina, ki je kričeče izstopala iz konteksta lepo poslikane cerkve, je dala vedeti, da je delo novega kora nedokončano. Zdaj je to opravljeno. Priznana slikarka sakralne umetnosti Marija Bersan Mašuk je ustvarila poslikavo, ki je oblikovno in barvno lepo uglašena z obstoječo poslikavo. Prav gotovo pomeni ta pridobitev prispevek k lepoti tega svetišča. Preteklo je precej časa, končno pa je le uspelo. Bogu hvala.
Bog daj, da bi kor privabil še več pevcev, ki bodo odslej v družbi svoje zavetnice sv. Cecilije in pojočih angelov.

Napovedi za bližnjo prihodnost
– župnijsko romanje
Po preložitvi prvotnega termina je zdaj načrtovana sobota 21. septembra za župnijsko romanje. Cilj romanja pa je zdaj že dokončno izbran: primorska Marijina Božja pot Strunjan in središče škofije Koper. Takrat bodo tudi prometne razmere ugodnejše za potovanje v to smer.

– župnijski dan bo 25 8. 2024, na predvečer tega praznovanja je predvideno tudi slavljenje s skupino Svetnik. Načrtujte udeležbo.

MAŠNI NAMENI

NED. – 4.8.
18. ned. med letom
Viktor I., (Zmago), papež
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +Roka Teršeka

PON. – 5.8.
Marija Snežna (Nives)
19.00 za +v zahvalo za ozdravljenje (C.)

TOR. – 6.8.
Jezusova spremenitev na gori
19.00 za +Ljudmilo Jelen
Slavljenje – Bog je Ljubezen

SRE. – 7.8.
Sikst II., papež
19.00 za +Marjano Lukner

ČET. – 8.8.
Dominik, duhovnik, ustan. dominikancev
19.00 za +Pavlo Polak

PET. – 9.8.
Terezija B. od Križa, mučenka, soz. Evrope
19.00 za +Marijo Grah – 30. dan

SOB. – 10.8.
Lovrenc, diakon, muč.
19.00 za +Martina Dolerja in starše

NED. – 11.8.
19. Ned. med letom
Klara (Jasna), devica, redovna ustanovitelj.
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +Karola Semprimožnika

V tem tednu:

Dežurni ministranti: Ana Vita in Jaša Cvenk, ostali dobrodošli.
Bralci v nedeljo: I. Mojca Strožer, Jure Vasle; II. Petra Basle, Tilen Natek
Urejanje in krašenje cerkve: Trnava