Oznanila – Božič

Oznanila v PDF obliki za tiskanje

B O Ž I Č 2022

Boga sprejemajo preprosti ljudje, ki se zavedajo, da zelo malo vedo. Ali pa pravi učenjaki, ki se zavedajo, da ne vedo vsega. Za oboje je značilna ponižnost. Napovedani Mesija se ni rodil pod milim nebom, marveč v votlini. Kdor hoče stopiti v votlino, se mora skloniti, ponižati. Kdor pa tega ne naredi, ne spozna resnice in ne ve, kaj je božič. Šele ko se ponižamo in postanemo majhni, odkrijemo velike stvari, spoznamo neskončnega, velikega Boga v podobi betlehemskega deteta. Ponižen človek vidi stvari drugače kakor ošaben. Gleda strop votline, toda vidi nebo in zvezde. Gleda dete, a spozna Boga, ki ga ne moreta zaobjeti nebo in zemlja. Gleda jasli in vidi prestol, ovčjo stajo in vidi kraljevsko palačo. Ponižnost mu govori, da je to dete Božja beseda, učlovečeni Bog, rojen iz Device Marije. Rojen v času, a hkrati večen. On je sprejel našo človeškost, da bi nam dal svojo božanskost, naš ‘nič’, da bi nam dal svoje ‘vse’. Božič je razodetje neskončnega Boga in njegove ljubezni do človeka. ‘O človek, spoznaj svoje dostojanstvo!’, vzklika sv. Leon Veliki. (Slovenski škofi)

Oznanjeno nam je veliko veselje, ki je za vse ljudstvo. Rodil se nam je v Davidovem mestu Zveličar, ki je Kristus, Gospod. Naj bo Kristusov prihod na svet tudi za nas glavni razlog in vir veselja v teh prazničnih dneh!

Vam vsem voščimo župnik in župnijski sodelavci

B O Ž I Č – JEZUSOVO ROJSTVO

BESEDA ŽIVEGA BOGA
Resnična luč, ki razsvetljuje vsakega človeka, je prihajala na svet. Beseda je bila na svetu in svet je po njej nastal, a svet je ni spoznal. V svojo lastnino je prišla, toda njeni je niso sprejeli. Tistim pa, ki so jo sprejeli, je dala moč, da postanejo Božji otroci, vsem, ki verujejo v njeno ime in se niso rodili iz krvi ne iz volje mesa ne iz volje moža, ampak iz Boga. In Beseda je meso postala in se naselila med nami. Videli smo njeno veličastvo, veličastvo, ki ga ima od Očeta kot edinorojeni Sin, polna milosti in resnice. (Jn 1,9–14

BESEDA O BESEDI

BOŽJE UČLOVEČENJE V MOJEM SRCU Jn 1,1–18

Na božič Bog prihaja v naš svet kot otrok. Ne prihaja kot odrasel človek, pač pa postane otrok, slaboten in nemočen otrok. Kot otrok nas Bog želi osvoboditi naše lastne veličine, s katero želimo biti kot Bog. Bog prihaja v otroški nemoči, da bi razbil oklep naših src, saj otrok celo zakrknjene in zagrenjene ljudi pripravi do smeha.
Če prihaja Bog k nam kot otrok, pomeni, da moramo z Njim ravnati skrbno in nežno. Boga ne moremo otipati. Lahko ga samo zaslutimo v tišini našega srca, lahko se ga le nežno dotaknemo na kraju tišine, kamor ne prodreta hrup tega sveta in hrup naših misli.
In tako v tišini našega srca, v Kristusovem rojstvu, praznujemo lasten nov začetek. Papež Leon Veliki v eni svojih božičnih pridig pravi: »Danes lahko začnem na novo, ker se je Bog kot otrok rodil v meni.«
Na božič praznujemo Božje učlovečenje. Bog postane človek, da lahko mi zberemo pogum in se v resnici učlovečimo, da se spravimo s svojo človeškostjo. In Bog nam na božič pokaže, kako bi lahko uspelo tudi naše učlovečenje. Bog se iz nebes spusti na zemljo. Učlovečimo se samo tedaj, ko v sebi združimo oba pola, nebesa in zemljo, ko rečemo da svojemu zemeljskemu obstoju. Bog se rodi v hlevu, ne v palači. Bog se želi roditi tudi v mojem hlevu, tam, kjer v meni ni pospravljeno, kjer ne diši preveč lepo, v mojem kaosu, na kraju, ki ga naseljujejo živali, moji instinkti in nagoni. Božji Duh želi v meni postati meso. Razsvetliti želi vse, in še posebej tisto, kar je v meni zemeljskega, nagonskega, strastnega, vitalnega. Hlev pa pomeni tudi revščino. Bog se želi roditi v mojo revščino, tja, kjer se upiram lastni praznini in nemoči, v kateri razpiram dlani in se izročam Bogu. Tam, kjer nisem nič, želi v meni zasijati Bog v svojem veličastvu. Šele tedaj v resnici postanem človek. (po: A. Grün)

Naslovljeno na vas

SV. ŠTEFAN, DIAKON, PRVI MUČENEC – ZAVETNIK NAŠE CERKVE IN ŽUPNIJE
Na njegov god – 26.12. praznujemo
Kamnanje prvega mučenca sv. Štefana, na katerega se je vrgla nahujskana množica in ga surovo pobila, bi danes imenovali linčanje. Tako je Štefan bil ena izmed prvih žrtev preganjanja, ki je zadelo mlado krščansko občino v Jeruzalemu. Pri mučeniški smrti sv. Štefana je bil posredno udeležen poznejši apostol Pavel; varoval je obleko tistih, ki so Štefana kamnali, in odobraval njegov umor. Po spreobrnjenju je Pavel spoznal zmoto; sam priznava Timoteju: »Usmiljenje sem pa dosegel, ker sem v neveri ravnal iz nevednosti.« Mučenca Štefana si je vzel za zgled, posnemal je celo način njegovega govorjenja, uporabljal njegove misli in zadnje besede sv. Pavla so skoraj enake Štefanovim besedam, preden je izdihnil. Značaj in pogum sv. Štefana so občudovali tudi njegovi nasprotniki. Umrl je okrog leta 35.

TRIJE KRALJI—KOLEDNIKI VAS BODO OBISKALI ta torek
Mladi in otroci vam bodo prinesli veselo božično sporočilo o Kristusovem rojstvu in voščilo za novo leto. Vi pa jih boste razveselili s svojim darom za misijone in s kakšno sladko zadevo za njih. Povedali boste ali želite da vam nad vrata napišejo ali dajo nalepko. Če bi dar raje nakazali, boste pa dobili nakaznico. Bog vam povrni!

ŽUPNIKOV OBISK IN BLAGOSLOV DOMOV. Rade volje bom to storil, samo sporočite mi, da to želite in se dogovorimo za čas. Pa: Na svidenje.

VERSKI TISK BI TUDI ŽELEL PRITI V VSAK KRŠČANSKI DOM.
Tiste, ki ga prejemate preko župnije prosimo, da naročnino obnovite.
Družina 149.00 Eur, Ognjišče 37,40 Eur, Milijonar dobrote 6.00 Eur, Prijatelj 15.00 Eur, Misijonska obzorja 9.00 Eur, Mohorjeve knjige 55.00 Eur,…

MAŠNI NAMENI

SOB – 24.12.
Sveti večer
22.00 za +starše Štorman (v Šentrupertu)
23.45 Božičnica

NED – 25.12.
B O Ž I Č, Jezusovo rojstvo
Anastazija, mučenka
00.00 za vse župljane—žive in rajne
7.30 za +Pavlo Iršič, starše Blatnik, Andoljšek
10.00 za +Minko Kunst in vse Gregurjeve (v Grajski vasi)

PON – 26.12.
Štefan, diakon, prvi mučenec, zavetnik župnije
Dan samostojnosti d. p.
7.30 za domovino
10.00 za +žpk dr. Štefana Steinerja in vse gomilske duhovnike
za +Marto in Antona Žontar
za +Štefana Šlandra, vse Koprivove
Blagoslov soli, blagoslov konj

TOR – 27.12.
Janez, ap., evangelist
17.00 za +Ivana Vaša in vse Baševe
Blagoslov vina

SRE – 28.12.
Nedolžni otroci, mučenci
17.00 za +Ivanko Vadlan

ČET – 29.12.
5. dan božične osmine
David, kralj
17.00 za +Justino Hudomalj

PET – 30.12.
Sveta družina
17.00 za +Ano –oblet. in Antona Laznik

SOB – 31.12.
7. dan božične osmine
Silvestrovo
17.00 v zahvalo Bogu za darove v tem letu
Zahvalna molitev

NED – 1.1.2023
Marija, Sv. Božja mati
Novo leto – dan miru
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane—žive in rajne
10.00 za +Ivana –oblet in Magdo Mahor

Dežurni ministranti: v počitnicah vsak en dan, na praznike pa VSI.
Bralci v nedeljo in praznike: na razpolago naj bo vsak, ko bo navzoč.
Urejanje in krašenje župnijske cerkve: Šmatevž

Oznanila – 4. adventna nedelja

Oznanila v PDF obliki za tiskanje

BESEDA ŽIVEGA BOGA

Ko je to premišljeval, glej, se mu je v sanjah prikazal Gospodov angel in rekel: »Jožef, Davidov sin, ne boj se vzeti k sebi Marije, svoje žene; kar je spočela, je namreč od Svetega Duha. Rodila bo sina in daj mu ime Jezus, kajti on bo svoje ljudstvo odrešil grehov.« Vse to pa se je zgodilo, da se je izpolnilo, kar je Gospod rekel po preroku: Glej, devica bo spočela in rodila sina in imenovali ga bodo Emanuel, kar pomeni Bog z nami.  (Mt 1,20–23)

BESEDA O BESEDI

OTROK NI OČETOVA LAST Mt 1,18–24

Evangelist Matej na Jezusovo rojstvo gleda z očmi moškega, očeta. Za rojstvo otroka sta namreč vedno potrebna oba, oče in mati. Jožef je zaročen z Marijo. Ona pričakuje otroka. Ker otrok ni njegov, Jožef premišljuje, kako naj v tej situaciji ravna. Po judovski postavi žensko zaradi izvenzakonske nosečnosti kaznujejo s kamnanjem. Vendar Jožef Marijo ljubi. Nepredstavljivo mu je, da bi jo kamnali. Živeti želi pravično, to pomeni po judovski postavi, vendar ne tako, da bi mu bil zakon nad vsem. Pravičen želi biti tudi do Marije. Tako v svojem razmišljanju sklene, da se bo skrivaj ločil od nje. V središče tega zelo človeškega razmišljanja poseže Gospodov angel, ki se Jožefu prikaže v sanjah in mu pojasni to, česar ta s svojim razumom ne more doumeti.
»Ne boj se vzeti k sebi Marije, svoje žene; kar je spočela, je namreč od Svetega Duha. Rodila bo sina in daj mu ime Jezus, kajti on bo svoje ljudstvo odrešil grehov« (Mt 1,20–21). Otrok navsezadnje ni njegov. Od Svetega Duha je. Božji otrok je. Otrok ni nikoli očetova last. Očetova naloga je otroku dati ime. Z imenom otroku izroča načrt, ki je nad njegovim življenjem. Oče otroka oblikuje. Z imenom in načinom, kako otroka nagovarja, iz otroka izvablja to, kar je vanj položil Bog. Jezusovo rojstvo izpolni obljubo preroka Izaija: »Glej, devica bo spočela in rodila sina in imenovali ga bodo Emanuel, kar v prevodu pomeni Bog z nami« (Mt 1,23). V Jezusu bo Bog sam pri nas in z nami. Nikoli več ne bomo sami. Edinstveno, ki ga je Bog ustvaril v Jezusovem rojstvu, saj je Bog sam postal človek, osvetljuje tudi naše življenje. Pri rojstvu otroka ne gre nikoli le za človeško delovanje, pač pa vedno tudi za Božje darilo. Bog vsakemu otroku obljublja, da bo z njim. Tako nam Bog po otroku kaže delček svoje ljubezni in je v otroku tudi sam navzoč pri nas. (po: A. Grün)

4. adventna nedelja

Kakor mnogi drugi, in morda še bolj od njih, je Jožef doumel preroške napovedi o obljubljenem Mesiji in je željno pričakoval njegov prihod. Prav v času Jožefovega odraščanja je bilo pričakovanje Mesija med ljudmi zelo močno in mnogi so bili prepričani, da se bo njegov prihod kmalu zgodil. Prepričani so bili, da bo to mogočen vladar, ki bo s silo porazil Rimljane in vzpostavil močno Izraelovo kraljestvo. Jožef pa je preroške napovedi o Mesiji razumeval tudi globlje. Preroki so namreč napovedovali, da bo Bog po tem Mesiji sklenil s svojim ljudstvom novo zavezo, zavezo, ki bo preobrazila izvoljeno ljudstvo in obrnila srce naroda k Jahveju. Jožef je bil pripravljen pri tem sodelovati z vsem svojim bitjem in Bog je to njegovo odprtost in pripravljenost z veseljem sprejel ter tako uresničil svoj načrt s prihodom Sina na svet. (po: J. Kužnik)

Ko je to premišljeval, glej, se mu je v sanjah prikazal Gospodov angel … (prim. Mt 1,20)

Jožef, daj, da bom sanjal s teboj. Kakor ti.
Moje sanje so uspeh, kariera, moč bogastvo, uživanje.
Moje sanje so Herodovo sanje: da bi bil v središču vsega,
da bi mogel ukloniti celo Boga svojim načrtom.

Jožef, daj, da bom sanjal s teboj. Kakor ti.
Tvoje sanje se srečajo z Bogom; omogočijo ti, da se pogovarjaš z njim,
da ga vidiš navzočega v stvareh in dogodkih.
Odprejo tvoje življenje za skrivnost. Odpreš oči in sprejmeš Marijo.
Odpreš oči in sprejmeš Egipt. Odpreš oči in se naseliš v Nazaretu.
Odpreš oči in sprejmeš Božje načrte.

Jožef, daj, da bom sanjal s teboj. Kakor ti.
V mojih sanjah sem vedno jaz v središču vsega, glasen, zahteven, vsiljiv.
V tvojih sanjah je Bog.

Jožef, pravični mož, tih, obziren in delaven,
daj, da bom sanjal s teboj. Kakor ti.
(po: T. Lasconi, 365+1 dan s Teboj)

Marija je poslušala in bila poslušna. Prav tako tudi sv. Jožef. Kaj pa mi?
Advent naj bo čas našega iskrenega prizadevanja, da ju posnemamo.

Naslovljeno na vas

V adventnem času, ki se izteka

Adventna spoved
Še vedno priložnost vsak dan pred sv. mašo ali po njej.

Starejši in bolni po domovih, ki niste prejeli zakramentov na prvi petek v decembru imate priložnost prejema zakramentov v torek dopoldne. Sporočite, prosim, župniku, da naj vas obišče. Sporočite tudi, če vam ta čas ne odgovarja, da se dogovorimo za drug termin. Vse pa na telefon štev. 041 673 716 ali (03) 5726 198. Vesel bom vašega vabila.

Nove jaslice v župnijski cerkvi
Tisti srednjih let in starejši še pomnite, da so bile jaslice v župnijski cerkvi prej vedno na oltarju v kapeli Treh kraljev. Tam je bilo prostora le za malo večje hišne jaslice. Odkar so prestavljene pred daritveni oltar, pa so nesorazmerne za cerkveni prostor. So pa jaslične figure kljub »renovacijskim poskusom« tudi že zelo poškodovane. So iz krhke snovi.
Zato so bile sedaj nabavljene nove, večje figure. Kupljene so iz sredstev, ki ste jih dali za dar ob zlati maši. Naj nove jaslice prispevajo k še lepšemu doživetju božične skrivnosti v našem občestvu.

Ali je Jezus, ker je Bog, živel že pred svojim rojstvom?

Ker je Bog večen in zunaj časa, je tudi njegov Sin že od vekomaj. Ker gre za brezčasnost, bi bilo neumestno razglabljati o tem, kaj je bilo ‘prej’ in kaj ‘kasneje’. Smemo pa trditi, da je Sinova Božja narava z učlovečenjem prevzela človeško, ki je tako zaživela v času in prostoru. Prav zato tudi rečemo, da je Marija Božja in ne le človeška mati. Jezus je namreč učlovečeni Božji Sin – Bog sam!
Ker je Sinova večna Božja narava prevzela človeško, v Jezusu “telesno biva vsa polnost
božanstva” (Kol 2,9). Jezus sam je v molitvi prosil Očeta, naj ljudem razodene slavo, ki jo je imel pri njem od vekomaj. Apostol Janez pa že na začetku svojega evangelija govori o Sinu kot večni Božji Besedi, ki nima začetka. (po: Sto in eno vprašanje o Bogu)

MAŠNI NAMENI

NED – 18.12.
4. ADVENTNA NEDELJA
Vunibald, opat
Ves teden božična devetdnevnica
7.00 češčenje –spoved pri obeh mašah
7.30 za vse župljane—žive in rajne
10.00 za +Dragotina Stanko –oblet.
Pri mašah kvatrna nabirka za bogoslovje
Na voljo bo betlehemska luč miru.

PON – 19.12.
Urban V., papež
17.00 za +Ivana Orožima, vse Mlinarjeve

TOR – 20.12.
Dominik, opat
17.00 za +Sovinčeve in Pirnatove
Slavljenje—Bog je Ljubezen

SRE – 21.12.
Peter Kanizij, duhovnik, cerkveni učitelj
17.00 za +Franca Stanko –30. dan

ČET – 22.12.
Hunger, škof
17.00 za +Ano Pristalič in vse njene

PET – 23.12.
Janez Kancij, duhovnik
17.00 za +Ludvika in vse Mežnarjeve

SOB – 24.12.
Adam in Eva, prastarši
Sveti večer
22.00 za +starše Štorman (v Šentrupertu)
23.45 Božičnica
24.00 za župljane – žive in rajne

NED – 25.12.
B O Ž I Č
Anastazija, mučenka
7.30 za +Pavlo Iršič, starše Blatnik, Andoljšek
10.00 za +Minko Kunst in vse Gregurjeve (v Grajski vasi)

V tem tednu: še devetdnevnica – bližnje priprave na Božič

Seja ŽPS bo v sredo ob 19.00 uri v Domu srečanj. Pričakujemo vse člane.

Priprava na trikraljevsko akcijo bo v četrtek ob 16. uri. Mladi in otroci, pridite.

Postavljanje jaslic v župnijski cerkvi v četrtek po maši—17.30 uri. Mladi, zanašamo se na vas.

Dežurni ministranti: v počitnicah vsak en dan, na praznike pa VSI.
Bralci v nedeljo in praznike: na razpolago naj bo vsak, ko bo navzoč.
Urejanje in krašenje župnijske cerkve: Grajska vas

Oznanila – 3. adventna nedelja

Oznanila v PDF obliki za tiskanje

BESEDA ŽIVEGA BOGA

»Ali kaj ste šli gledat? Človeka, mehko oblečenega? Glejte, tisti, ki se mehko oblačijo, živijo v kraljevskih hišah. Kaj torej ste šli gledat? Preroka? Da, povem vam, več kot preroka. Ta je tisti, o katerem je pisano: Glej, svojega glasnika pošiljam pred tvojim obličjem, ki bo pripravil tvojo pot pred teboj. Resnično, povem vam: Med rojenimi od žená ni vstal večji od Janeza Krstnika, vendar je najmanjši v nebeškem kraljestvu večji od njega.« (Mt 11,8–11)

BESEDA O BESEDI

SLEPI SPREGLEDUJEJO Mt 11,2–11

Ustavimo se danes pri drobnem izseku, dejstvu, ki nam ga v evangeljskem odlomku približa Matej, ki pravi, da Jezus naroča, naj Janezu sporočijo, da ob njem »slepi spregledujejo«. Slepota je bila nekoč in je tudi danes prisotna.
Slepa sta novoporočenca, ki pričakujeta, da se bo dalo v zakonu sladko živeti samo od lepote, mladosti, telesne ljubezni, zdravja in zaslužka.
Slepi so starši, ki mislijo, da je mogoče otroka osrečiti in pripraviti za življenje s kopičenjem igrač in zadovoljevanjem njegovih želja in željic.
Slepi so vsi, ki upajo, da bodo uspešno gospodarili in poslovali z nepokritimi menicami, s prejemanjem plač, ki niso zaslužene, z obilnim jemanjem tam, kamor so malo vložili.
Slepi smo vsi, ko se pritožujemo nad onesnaženim okoljem, a sami iz dneva v dan na različne načine zastrupljamo sebe, druge, zrak, zemljo, vodo …
Slepi smo, ko očitamo državnim in verskim poglavarjem, zakaj ne naredijo več za mir, če pri tem sami živimo z nemirom v srcu, z neslogo v družini, v prepiru z okolico.
Znak slepote je verovati, da nam bo na svetu samo zato in takrat lepše, ko bomo imeli več strokovnjakov in učenjakov ter več strojev, računalnikov, robotov in sploh snovnih dobrin. – Slepi smo kristjani, ko mislimo, da je Bogu všečno naše obhajanje božiča ob polni mizi, pri topli peči in v prijetni družbi, če nismo nobenemu potrebnemu pomagali pogrniti njegove mize, nobenemu premraženemu zakurili peči in nobenemu osamljenemu stisnili roke.
Kdo ve, če nismo slepi tudi mi, ki pridigamo evangelij. Oznanjamo ga ubogim, a so naša bivališča, naša jedila, naša oblačila preveč podobna kraljevskim in premalo tistim, ki jih je nosil Janez Krstnik. Vsekakor se zavedam, da med te slepce spadam tudi sam. Pomagajmo (še posebej v tem adventnem času) drug drugemu odpirati oči. (po: p. F. Cerar)

3. adventna nedelja

»Gospod, pridi in nas reši!«

Da bi le prišel Bog v vso to našo temo, jo preplavil, se razlil, da bi vse osušeno v meni prepredel, me poživil in me prepojil z živo vodo!
Svetopisemske besede nenadoma postanejo moje besede, moje prošnje, moja molitev … V tem jutru jih priznam, vse temine svojega življenja, dotakne se me tema mojih bližnjih, čutim se z njimi povezana v bolečini, v strahu, v žalosti. Temu ni vedno tako – in tudi to je še kako prav: ne morem umreti z vsako smrtjo, ne morem rešiti vsakega problema, sprejeti vsake osame. In množica trpljenja in bolečin, s katero se dnevno soočimo, nam pogosto ne pusti druge izbire. Pri vsej naši bližini se postavlja vprašanje, ali lahko ostanem tako distancirana, da lahko normalno delam – v interesu tistih, s katerimi živim in za katere delam.
In prav ta nujna distanca lahko povzroči, da otopiš, da trpljenja in bolečin ne pustiš več do sebe. Izločiš osebno prizadetost, ker to boli, ker ne vidiš več smisla, ker za to nimaš več moči. Nato otrdiš, postajaš brezsrčen, dušo zapreš v oklep. Drugega ne vidiš več kot človeka, ampak le kot »primer«, kot problem za reševanje, kot številko na seznamu. In to ni nevarnost samo za duhovne poklice, ampak za vse poklice, ki pomagajo ljudem, pa tudi nasploh pri ljudeh.
Obstaja pa še večja nevarnost: lahko se zgodi, da se izogibaš srečanju s samim seboj, da otopiš zase in za svoje temine, da v sebi otrdiš, da le še funkcioniraš – pa nič več resnično ne živiš. Kako pa boš potem v osnovi razumel bolečino, če več ne veš, kaj bolečina je? Kako se boš podal v temine drugega, se vanj vživel, če te je strah lastne teme? Kako lahko tolažiš jokajoče, če si pozabil, kako človek joče?
»Gospod, pridi in nas reši!« (povzeto po: A. Schwarz, Divji božič)

Prihodnost človeštva prihaja po družini. Zatorej, varujte svoje družine. Bodite zgledi ljubezni, odpuščanja in pozornosti, bodite svetišče spoštovanja do življenja, s tem da razglašate svetost vsakega človeškega življenja od spočetja pa vse do naravne smrti. Če bi vsaka krščanska družina v polnosti živela svojo plemenito poklicanost, bi bil to velik dar za družbo. Torej, predramite se iz spanja in bodite skupaj z Jezusom in Marijo pripravljeni prehoditi pot, ki jo je Gospod zarisal za vsakega izmed vas. (po: Krščanski zakon in družina: njuna lepota in izzivi)

Naslovljeno na vas

V adventnem času večkrat sédimo pred prižgano svečo in v tišini preprosto prisluhnimo sebi. Kakšno hrepenenje se v nas prebuja? Smo zadovoljni s svojim življenjem? Morda čutimo, da nas srce vleče drugam? Je to hrepenenje po ljubezni, po varnosti, po materinskem objemu, ki bi se mu preprosto prepustili? Je to hrepenenje po brezpogojni sprejetosti? Ali je to hrepenenje po resničnem življenju, po živosti, domišljiji, navdihu, ustvarjalnosti? Poskusimo temeljito razmisliti o svojih hrepenenjih. Sledimo svojemu hrepenenju vse do konca. Predstavljajmo si, da je v nas hrepenenje, ki presega ta svet, in z mesta, kjer stojimo, sega v Boga. Zaradi našega hrepenenja je v nas nekaj onostranskega, nekaj, nad čimer ta svet nima moči in zaradi česar presegamo ta svet. Tam, kjer hrepenimo po Bogu, tam smo svobodni, tam ubežimo svojemu urniku, svojim številnim zadolžitvam. Tam pričakovanja okolice niso več pomembna. Tam smo v stiku s samim seboj. Čutimo, kdo smo. Čutimo, da smo nekdo, ki stremi k Bogu, nekdo, v komer sam Bog želi prebivati. (po: A. Grün)

Druženje v Domu srečanj – od 2. adventne nedelje ste po vsaki nedeljski sv. maši vabljeni v Dom srečanj na čaj in kavo ob prijaznem druženju.

V soboto, 17. 12. ob 9. uri bodo ustvarjalne delavnice izdelave jaslic iz slanega testa. Zaradi omejenega števila udeležencev so namenjene predvsem kandidatom prvoobhajancem, če pa bo še kaj prostora, pa tudi lanskim prvoobhajancem.
Delavnice bodo potekale pod strokovnim vodstvom go. Barbare Dimec in naših animatork Ane, Lare in Marije.
Prijave na tel. 041-696-866 (Marija R.). Lepo vabljeni!

Adventna spoved
D. Marija in sv. Jožef sta na tisti prvi sveti večer kot popotnika prišla v Betlehem. Iskala sta prenočišče, a zanju in prihajajočega Jezusa v domovih ni bilo prostora. Nato sta na robu mesta našla pastirsko zatočišče. In kaj je sv. Jožef najprej storil, ko je vanj vstopil. Prižgal je luč. In v svetlobi je videl, da je treba prostor urediti, počistiti, odstraniti stvari, ki so bile napoti. Tudi mi želimo sprejeti Jezusa v jasli svoje duše. Prižgimo luč vesti in poglejmo iskreno vase in v sv. spovedi dajmo Bogu očistiti svoje srce.

MAŠNI NAMENI

NED – 11.12.
3. ADVENTNA
Damaz I., papež
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane—žive in rajne
10.00 za +Elizabeto Brišnik

PON – 12.12.
D. Marija iz Guadalupe
17.00 za +Anico Košenina –oblet.

TOR – 13.12.
Lucija, dev., mučenka
17.00 za +Ivana Rančigaja in njegove
Slavljenje—Bog je Ljubezen

SRE – 14.12.
Janez od Križa, duhovnik, cerkveni učitelj
17.00 za +Karla Semprimožnika

ČET – 15.12.
Marija Krizina Bojanc, Marija Antonija Fabjan, muč.
17.00 za +varuško Štefko (v Šentrupertu)

PET – 16.12.
Adela (Adelajda), kraljica
Začetek devetdnevnice
17.00 spokorno bogoslužje –priprava na spoved, priložnost za spoved, maša
Za +Mojco in sorod. Rojnik, Laznik

SOB – 17.12.
Vivijana, opatinja
17.00 za +Silvota in Majdo Lenko

NED – 18.12.
4. ADVENTNA
Vunibald, opat
7.00 češčenje spoved pri obeh mašah
7.30 za vse župljane—žive in rajne
10.00 za +Dragotina Stanko –oblet.
Pri mašah kvatrna nabirka za bogoslovje

V tem tednu: že začetek devetdnevnice – bližnje priprave na božič.

Svetopisemska skupina se bo zbrala v sredo ob 17.45 uri. Vabljeni.

Prihodnjo nedeljo bodo skavti pri obeh sv. mašah prižigali betlehemsko luč. Na voljo bodo tudi lučke. Ponesimo luč miru v svoje domove.

Dežurni ministranti: David Zupančič in še eden se mu naj pridruži.
Bralci v nedeljo: I. Mojca Strožer, Magda Šalamon; II. Jan Juhart, Nika Šlander
Urejanje in krašenje župnijske cerkve: Gomilsko II.

Oznanila – 2. adventna nedelja

Oznanila v PDF obliki za tiskanje

BESEDA ŽIVEGA BOGA

»Jaz vas krščujem z vodo, da bi se spreobrnili; toda on, ki pride za menoj, je močnejši od mene in jaz nisem vreden, da bi mu prinesel sandale. On vas bo krstil s Svetim Duhom in z ognjem. Vélnico ima v roki in počistil bo svoje mlatišče. Svoje žito bo spravil v kaščo, pleve pa sežgal z ognjem, ki ne ugasne.« (Mt 3,1–12)

BESEDA O BESEDI

DNEVI UPANJA Mt 3,1–12

Eden od poudarkov, s katerimi je zaznamovana današnja Božja beseda, je vsekakor upanje. Upanje nam je v današnjem času, polnem bojazni in zagledanosti v nič, nadvse potrebno.
Z upanjem nas v prvem berilu napolnjuje prerok Izaija, ko nam slika nenavadne prizore: volka, ki mirno prebiva z jagnjetom; tele, leva in ovco, ki složno živijo skupaj; kravo in medvedko na istem pašniku; otroka, ki se brezskrbno igra nad gadjo luknjo …
Izaija je dobro poznal življenje. Vedel je, da se njegova prerokba ne bo nikoli uresničila. Kljub temu jo je zapisal. Verjel je v dobro voljo številnih ljudi, ki si prizadevajo za lepa medsebojna razmerja. Verjel je v razvoj človeka v človeku, ki v neprestanem naporu premaguje in prerašča, kar je v njem živalsko. Kot navdihnjen prerok pa je Izaij predvsem videl čase, ko se bodo ljudje trudili uresničevati Kristusovo veselo oznanilo.
Apostol Pavel nas v drugem berilu spodbuja k podobnemu upanju.
Najbolj pa je poln upanja evangelij z mogočno osebnostjo Janeza Krstnika. Najprej s tem, da Janez sploh nastopa. Če ne bi prinašal upanja, ga Bog ne bi bil poslal.
Janez vzbuja upanje kot močna in trdna osebnost. Njegov nastop, njegov obleka, hrana, njegov stas in glas – vse se dviga nad vsakdanjost, vse je usmerjeno k upanju v nekaj višjega, onstranskega, večnega.
Janez vzbuja upanje, ker govori o pšenici, ki bo varno spravljena v Božje žitnice. Njegovo glavno upanje pa je tisti, ki ga naznanja. Prišel bo Nekdo, prišel bo zagotovo, ta bo večji od njega in od nas vseh. Prišel bo, da nas krsti s Svetim Duhom in ognjem.
Janez seveda ne boža. Ne z roko ne z besedami. Njegova palica, njegov korak in njegov glas udarjajo trdo. Včasih celo grozeče. Pa ne zato, da strejo in uničijo, temveč zato, da prebudijo, streznijo in izzovejo spokornost. Vse to zaradi upanja! (po: p. F. Cerar)

2. adventna nedelja

Vse od mojega otroštva me vsak advent spremlja znana stara pesem Vi, oblaki, ga rosite. Kot otroka me je ta pesem le očarala, nisem pa vedel, kaj pomeni. Kaj pomeni ta stari adventni klic? Rosa je v Stari zavezi pomemben simbol. Kaže, kako nebo oplaja zemljo. Rosa ponoči neslišno pada na večinoma suha polja. V jutranjem soncu se blešči, njene kapljice spominjajo na dragocene bisere. Biser pri Grkih simbolizira ljubezen, pri Perzijcih devištvo. Rosa je prispodoba za odrešitev in prenovo življenja. V Izraelu je bila rosa, ki je ponoči legala na izsušeno zemljo, vedno znova podoba tega, da Bog sam skrbi za ljudi, da z nežno roso svoje Ljubezni oplaja tisto, kar je v nas izsušeno, ter iz nas izvablja novo življenje. Naj nebo skrivoma in čisto tiho porosi na nas. Mesija ne bo prišel z zunanjo močjo, pač pa kot rosa, ki se na zemlji lesketa kot biser in tudi nas preoblikuje v dragocen biser, kakršnega nam je namenil Bog že od vekomaj. Podobno kot rosa tudi dež simbolizira Božje oplajanje zemlje. Oblaki pa naj ne bi pustili padati le dežju, ki oplaja, pač pa naj bi deževali pravičnost. Ljudje, ki nas je posušila in izsušila opoldanska vročina našega vsakdana, hrepenimo po Pravičnem, po človeku, ki se popolnoma razlikuje od nas, ki je pravičen, pravi, pokončen, ki ustreza podobi človeka. Hrepenimo po Pravičnem, ki bo tudi nas naredil pravične, ki bo tudi nas vzravnal in nas vodil k pravemu življenju. Čutimo, da bo naše življenje uspelo in obrodilo samo tedaj, ko bo ta Pravični prišel k nam in popravil vse, kar smo storili narobe, ker smo se odvrnili od Boga. Tako v adventu hrepenimo po Odrešeniku, ki ozdravlja naše rane, po Mesiju, ki nas osvobaja, po Pravičnem, ki nam omogoča, da živimo prav. (po: A. Grun, Božična knjiga)

“Čista, vsa brez madeža
bila si spočeta,
greh in pekel zmagala
v hipu prvem sveta.”
Tako verni Slovenci opevamo slavo Jezusove in naše matere. V prvem trenutku svojega spočetja je bila “obvarovana vsakega madeža izvirnega greha, in sicer po edinstveni milosti in predpravici, ki jo je podelil vsemogočni Bog z ozirom na zasluženje Jezusa Kristusa, odrešenika človeškega rodu”. To je kot versko resnico razglasil papež Pij IX. 8. decembra 1854. Resnico o Marijinem brezmadežnem spočetju je Božje ljudstvo v Cerkvi priznavalo od vsega začetka v prepričanju o popolni svetosti Jezusove deviške Matere. Od leta 1708 se praznik Marijinega brezmadežnega spočetja v vesoljni Cerkvi obhaja 8. decembra. Ta četrtek!

Naslovljeno na vas

Poslovili smo se
V petek, 25. novembra smo se v župnijski cervi na Gomilskem nato s sv. obredom za rajne na pokopališču poslovili od +Franca Stanko. Pogumno je prenašal tegobe in omejitve, ki jih prinaša dolgotrajna bolezen. Naj počiva v Božjem miru.

Zbiranje v Domu srečanj– od 2. adventne nedelje ste po dolgem času ponovno vabljeni v Dom srečanj na čaj in kavo po nedeljskih sv. mašah.

MIKLAVŽ PRIHAJA!
V ponedeljek, 5. decembra – v Šentrupert in na Gomilsko

DRAGI OTROCI,
na večer pred Miklavževim godom bo srečanje z vašim prijateljem Miklavžem, ki vas želi razveseliti. Okrog 15.30 ure se bo podal na pot s kočijo (morda pa z avtom) skozi Šmatevž, Zakl in Trnavo
k cerkvi v Šentrupertu, kjer se bo ob 16.00 uri srečal z vami in vam kaj vzpodbudnega povedal in razdelil darilca.
Drugo srečanje z Miklavžem pa bo ob 17.00 uri v župnijski cerkvi na Gomilskem, kamor se bo pripeljal skozi Grajsko vas.
Na obeh srečanjih vas bo nagovoril in pokazal darežljivost: darilce bo imel za vsakega otroka od najmanjših do 5. razreda, bo pa našel nekaj tudi za večje otroke, če ga bodo prišli pozdravit. Mlajše, prosim, spremljajte starši.
Otroci boste imeli priložnost pokazati, kako lepo znate moliti in mu lahko povedati, da srčno želite biti vedno boljši.
(Vnaprej: Bog pa povrni vsem, ki boste Miklavža podprli s svojim darom – v župnijski cerkvi ga lahko oddate v nabiralnik za Karitas, pa tudi v Šentrupertu bo priložnost za vašo dobroto.)

Zbiranje ozimnice – Hvala vsem, ki ste pripeljali pridelke in druga živila. Če še kdo želi darovati, naj se dogovori v župnišču ali s katerim od sodelavcev Karitas.

MAŠNI NAMENI

NED – 4.12.
2. ADVENTNA NEDELJA
Barbara, mučenka
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane—žive in rajne
10.00 za +Andreja Kranjca in Franca, Silvestro in Marijo Rovšnik
Zahvalna pesem v imenu c. sv. Ruperta

PON – 5.12.
Saba (Sava), opat
! 7.30 za +Krumpakove in Ubrehtove

TOR – 6.12.
Nikolaj (Miklavž), škof
17.00 za +Andreja (god) Urankarja
Slavljenje—Bog je Ljubezen

SRE – 7.12.
Ambrozij (Ambrož), škof, cerkveni učitelj
17.00 za +Franca Derča –oblet.

ČET – 8.12.
Brezmadežno spočetje Device Marije
16.00 za +Marijo Ribič (v Šentrupertu)
17.00 za +Miro (god, r. d.) Turk

PET – 9.12.
Valerija, mučenka
17.00 za +Matildo Brinovec –oblet.

SOB – 10.12.
Loretska Mati Božja
17.00 za +Antona—oblet in starše Virant in Kovačič

NED – 11.12.
3. ADVENTNA NEDELJA
Damaz I., papež
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane—žive in rajne
10.00 za +Elizabeto Brišnik

V tem tednu: Miklavževo, drugi največji Marijin praznik.

Svetopisemska skupina se bo zbrala v sredo ob 17.45 uri. Vabljeni.

Ministranti: srečanje in vaje bodo v petek ob 16.00 uri. Pridite vsi.

Dežurni ministranti: Hana Rančigaj, Neža Rožič Kelenberger
Bralci v nedeljo: I. Lucija Blatnik, Jure Vasle; II. Petra Basle, Nejc Lončar
Urejanje in krašenje župnijske cerkve: Gomilsko I.