BESEDA ŽIVEGA BOGA
Jezus jim je rekel: »Otročiči, ali imate kaj prigrizniti?« Odgovorili so mu: »Ne.«On jim je rekel: »Vrzite mrežo na desno stran čolna in boste našli.« Vrgli so torej in zaradi obilice rib je že niso več mogli izvleči. Oni učenec, ki ga je Jezus ljubil, je torej Petru rekel: »Gospod je!« Ko je Simon Peter slišal, da je Gospod, si je opasal haljo, bil jo je namreč slekel, in se vrgel v morje. (Jn 21,5–7
BESEDA O BESEDI: NEUSPEŠNI (Jn 21,1-19)
Pojav Jezusa ob Tiberijskem morju je kot vstajenjska zgodba sredi našega vsakdana. Učenci so ponovno pri svojem vsakdanjem opravilu. Sedem jih je. Sedem je število preobrazbe, pomeni, da se zemeljsko povezuje z nebeškim, da se dotikata nebo in zemlja. Zdi se, da je teh sedem učencev zbranih bolj po naključju – toda po srečanju z Vstalim postanejo sveta skupnost, ki ji Jezus postane skrivnostno središče. Pride do medsebojnega srečanja, nastane takšno vzdušje, da se nad njimi odpre nebo. Toda začetno druženje se je zdelo brezplodno. Trpeli so zaradi občutka, da je vse njihovo početje zaman. To je izkušnja, ki dandanes pogosto muči ljudi: zdi se jim, da je vse zaman, zafrustrirani so in razočarani. Vse skupaj nima nobenega smisla. V času brezvoljnosti nam nič ne pomaga, če samo sledimo kot so učenci svojemu vodji Petru. S samim navdušenjem se ne da nič narediti. Ko jim Peter reče, da gre lovit, mu navdušeno odgovorijo: »Tudi mi gremo s teboj« (Jn 21,3). Upajo, da jim bo Peter pokazal, kako naj njihovo življenje uspe. Tako tudi danes mnogi sledijo samozavestnim gurujem, ki zelo dobro vedo, kako pritegniti ljudi. – Očarani nad Petrovo osebnostjo vstopijo v njegov čoln v upanju, da bo od zdaj vse dobro. Toda kmalu morajo izkusiti, da je vse zaman. »Toda tisto noč niso nič ujeli« (Jn 21,3). Skupni čoln jih vodi le še dalje v noč. In kdor trpi v noči, ko je ves njegov trud zaman, hrepeni po jutru. Toda vsako jutro ne prinese rešitve. To so siva jutra brez tolažbe, ko najraje ne bi vstali, ker ne vidimo smisla, da bomo doživeli nov dan.
Toda na obali stoji Jezus. Vzame jih v svojo šolo. Njihov napor je res zaman, trudili so se brez uspeha. Da bo njihovo življenje resnično uspelo, so potrebne druge poti. Teh poti pa se bodo šele naučili, če postanejo kakor otroci in priznajo, da vse njihove sposobnosti nič ne pomagajo, ko gre za bistvo življenja. Jezus stoji na obali tvojega sivega jutra. Govori ti, da tvoje življenje danes ni prazno , da ti bo življenje uspelo, da se ne bo iztekalo v nič, ampak bo poživljeno. (Po: A. Grinu)
3. velikonočna nedelja
Gospod,
toliko krajev pripravljaš
za srečanje z nami,
za našo vero in našo ljubezen!
Gospod, pokaži se!
Pokaži se, da te prepoznamo
povsod in vsak dan
in ti z veseljem kličemo:
»Gospod, saj to si vendar ti!«
Da Bog vidi, pomeni,
da usmerja svoj obraz k človeku,
in s tem daje človeku
njegov pravi obraz.
(Romano Guardini)
Molitev za duhovne poklice
Od 14. do 21. aprila 2013
Geslo tedna molitve za duhovne poklice ter za svetost in stanovitnost poklicanih je »Poklici znamenje upanja«. Geslo je vzeto iz naslova poslanice, ki jo je za 50. svetovni dan molitve za duhovne poklice napisal še papež Benedikt XVI.
V prvi vrsti bomo prosili za nove duhovne poklice. Za duhovnike, redovnice, redovnike in misijonarje. Prosili bomo za tiste, ki jih bog kliče v posvečeno življenje, da bi mogli slediti Božjemu klicu in mu ostati zvesti. Poleg tega bomo molili za svetost in stanovitnost vseh poklicanih duhovnikov, redovnic, redovnikov in bogoslovcev.
Teden molitve za duhovne poklice je pomemben za vse vernike, da se vsak bolj zave svoje poklicanosti v krščanskem občestvu in v njej resnično živi. Iz osnovne poklicanosti v veri potem rastejo vsi poklici, tudi duhovni.
V letu vere smo verniki povabljeni, da v osebni molitvi ter v župnijskih občestvih razmišljamo med drugim tudi o tej obliki služenja Bogu in našem prizadevanju za nove duhovne poklice. Molitev in delo za nove duhovne poklice sta izraz vernosti Cerkve, zlasti v slovenskem prostoru, kjer že čutimo njihovo pomanjkanje.
Proces, ki nas usposablja, da pritrdilno odgovorimo na Gospodov klic, je mogoč v krščanskih občestvih, kjer je močno versko pričevanje, kjer je zavzetost evangeliju izražena z velikodušnim pričevanjem, kjer je močan čut za poslanstvo, ki ljudi vodi do celostne izročitve za Božje kraljestvo, ki je okrepljena s prejemanjem zakramentov, posebej evharistije, in gorečim molitvenim življenjem« (Benedikt XVI.).
Naslovljeno na vas
Letos nas Cerkev vabi v poglabljanje osebne vere. Zato bo zelo na mestu, da se poskušamo povezati v molitvi in smo pri tem posebej pozorni na naslednje: Zjutraj začnimo dan z Bogom in ga prosimo , naj nas nauči danes sodelovati z njim v vsem, kar bomo delali in živeli. Opoldne lahko opravimo vsaj kratko molitev. Zvečer sklenemo dan z pogovorom z Bogom. Ko bo postala molitev del našega vsakdana, se bo naš osebni odnos do Boga zelo okrepil in nam dal veliko moči. Molitev, je orodje, s katerim odkrijemo, kako je bil Gospod navzoč v našem življenju in kako smo odgovarjali na njegovo navzočnost. Ohranja našo življenjsko povezanost z njim. Bog je navzoč sredi dogodkov, okoliščin in doživljanja, sredi našega vsakdanjika. S molitvijo vadiš svojo ljubezen do njega. Vsebuje to, kar si vedno želel povedati tistemu, ki ga imaš resnično rad: »Hvala … Pomagaj mi … Ljubim te … Žal mi je … Bodi z menoj.«
Dnevno izpraševanje vesti
Vsakodnevno večerno izpraševanje vesti je vaja pregledovanja dneva v molitvi. Namen je odkrivanje ljubeče Božje prisotnosti in razločevanje smeri, ki jo Bog ubira za nas osebno. Gre za starodavno cerkveno prakso, ki nam lahko pomaga videti Boga na delu v luči naše lastne izkušnje. Z drugimi besedami, pomaga nam povezati življenje, delo in molitev. Lahko ga opravimo tudi med vračanjem z dela, srečanja, potovanja ….
Ne gre zgolj za preprosto spraševanje zavesti. Tudi ateist lahko premišljuje o svojem življenju (podjetje vrednoti delo …) in o tem, kaj lahko izboljša. Vsak poskus napredovanja zahteva pregled prehojenega. V kolikor z vajo izboljšujem zgolj svoje zunanje vedenje, mi nič ne pomaga za poglobitev odnosa z Bogom. Le ko je Bog v središču, je vaja resnično molitev. Smisel te vaje je doživljanje (dejavne) Božje ljubezni in odgovarjanje nanjo
Elektronski svečnik: Lučko žive vere sem prižgal, da bi tebi Jezus jo (za praznik) dal… k temu nas spodbujajo tudi luči in lučke, ki jih prižigamo Bogu in Mariji v čast po naših cerkvah. Zdaj je v našo župnijsko cerkev – v Marijino kapelo – postavljen eletronski svečnik . Je popolnoma ekološki. Svečka se prižge in gori eno uro, če spustite v nabiralnik 50 centov. Sedaj je bo tukaj poskusno en mesec. Če bo dovolj zanimanja zanj bo ostal.
MAŠNI NAMENI
NED—14.4.
3. velikonočna ned.
Lidvina, devica
7.30 češčenje
8.00 za vse župljane – žive in rajne
9.30 za +Jožeta Tiselja (r. d.)
PON—15.4.
Helena (Jelica), kneginja
18.30 V dober namen (R.)
TOR—16.4.
Bernarka Lurška, devica
18.30 za +Marijo Kolenc -oblet.
SRE—17.4.
Robert, opat
18.30 za +Andreja Urankarja – 30. dan
ČET—18.4.
Evzebij, škof
17.00 za +Marijo Nikico, Julijano Rančigaj (v Šentrupertu)
18.30 za duhovne poklice
PET—19.4.
Leon IX., papež
18.30 za +Brankota Pikl -oblet. in starše Drča.
SOB—20.4.
Teotim (Teo), misijon.
18.30 za +Viktorja Jelena
NED—21.4.
4. velikonočna ned.
Ned. Dobrega Pastirja
7.30 češčenje
8.00 za vse župljane – žive in rajne
9.30 za +starše Rojnik in sorodnike
15.00 dekanijsko molitveno srečanje za duhovne poklice v Šmartnem ob Paki
Seja župnijskega pastoralnega sveta bo v sredo ob 20.00 uri v Domu srečanj. Vsi člani, lepo vabljeni.
Sestanek za starše veroučencev četrtega in petega razreda bo v petek ob 17,00 uri v Domu srečanj. Vsi starši, lepo vabljeni.
Valjeni tudi: k Sv. Jožefu – Celje, kjer bo v okviru Nikodemovih večerov v četrtek ob 19.00 uri predaval dr. France Arhar na temo Denar, čigav vladar?
V Braslovčah bo v petek ob 19.30 v veroučni učilnici Mohorski večer z dr. Matijo Ogrinom, ZRC SAZU ob izidu nove knjige Slomškovih izbranih del.
Pri Sv. Jožefu .Celje bo od 19.4. do 21.4. Duhovno srečanje za mlade. /prijaviti: tel. O59-073-800
Bralci v ned:: II. Franci Skok, Aka Trogar II. Mojca in Tjaša Zakonjšek
Dežurni ministrant(ka): Marko in Anja Šket
Urejanje in krašenje župnijske cerkve: Gomilsko