Oznanila za 34. teden 2018

BESEDA ŽIVEGA BOGA  

Jezus jim je tedaj rekel: »Resnično, resnično, povem vam: Če ne jeste mesa Sina človekovega in ne pijete njegove krvi, nimate življenja v sebi. Kdor jé moje meso in pije mojo kri, ima večno življenje in jaz ga bom obudil poslednji dan. Kajti moje meso je resnična jed in moja kri resnična pijača. Kdor jé moje meso in pije mojo kri, ostaja v meni in jaz v njem. (Jn 6,53–56)

BESEDA O BESEDI

HRANA Z BOŽJE IN ČLOVEŠKE MIZE Jn 6,51–58

Pojedina je bila pri orientalskih narodih glavna točka povabila in gostoljubnosti. Je eno najstarejših znamenj skupnosti in ljubeznivega sprejema. Jesti je osnovna potreba, gostija – pojedina, pa je rezultat kulture. Gostija je dejanje gostoljubja, ne služi samo za potešitev lakote. – V današnjih časih pomanjkanja časa in pridobitništva je jed postala spet samo osnovna življenjska potreba, ne pa priložnost, ko se utrjuje skupnost. Menze, restavracije s hitro prehrano in kioski s hrano, kjer človek mimogrede nekaj vrže vase, povzročijo, da je človek v množici popolnoma osamljen. Starejši so dobro vedeli, zakaj so zahtevali, da mora družina jesti skupaj, in nedeljsko kosilo je bilo prav tako slovesno kot skupna molitev. Prav zato je tudi po samostanih strog predpis, da morajo redovniki vselej jesti skupaj pri isti mizi.
Enako velja za evharistično gostijo: biti mora dejanje skupnosti, kar je lahko samo pri maši. – Poskrbeti moramo torej, da bomo s hrano krepili zavest medsebojne skupnosti in skupnosti z Bogom, pa naj bo to hrana z Božje ali s človeške mize. V družinskem življenju in v našem odnosu do Boga mora delovati neke vrste osmoza. Kaj je to? Prehajanje vode ali drugih hranilnih snovi skozi celično membrano; od tam, kjer je je veliko več, prehaja tja, kjer je je manj. – Mislim, da je slabenje zavesti odnosa do evharistične daritve pogojeno s slabo zavestjo potrebnosti obrednega obhajanja okrog družinske mize (vsak razlog in izgovor je dober, da smo odsotni od skupnega obeda ali da ga predčasno zapuščamo). – Tudi med Jezusom in poslušalci je šlo za neke vrste osmozo: »Jaz sem živi kruh … Kdor mene uživa, bo živel vekomaj!«
Apostolsko delo je odvisno od svetosti, brez katere se lahko naredi velike korake na stranpot (Gregor Veliki). (povzeto po: T. Kompare, Bogoslužno leto)

20. nedelja med letom

ČUDOVITI IZVIR

Čudovit je tisti izvir, iz katerega se črpa smrt in življenje. Čudovita je tista jed, ki nam prinaša zveličanje ali pogubljenje. In to sveto, skrivnostno jed nam je zapustil Jezus, naš Odrešenik, v zakramentu oltarja. Vrednemu za nebeško življenje, nevrednemu v sodbo.
Prijatelj moji, tega ne smem zanikati, strašno je nevredno prejeti obhajilo. Toda še bolj žalostno in pogubno je, če iz tedna v teden, iz meseca v mesec hladno odlašamo s sveto udeležbo in prav zaradi tega propadamo. Čim nevarnejši je posel, tem večja je previdnost! Kaj bodo takšni kristjani odgovorili v svoje opravičilo, ko jim bo pravični sodnik povedal, da so brez vsakega vzroka hoteli duhovno umreti, ko bi tako lahko bili ohranili življenje z uživanjem njegovega telesa. »O, vi bedni!« bo rekel, »zakaj ste umrli, saj ste vendar imeli sad in jed življenja v svoji posesti.«
Če te otroci tega sveta sprašujejo, zakaj greš pogosto k sveti večerji, jim odgovori, da zato, da bi se očistil svoji nepopolnosti in se rešil svojih težav, da bi našel v svojih stiskah tolažbo, v svojih slabostih in šibkostih pa moč. »Kdor je moje meso, ima večno življenje,« (Jn 6,54) namreč obljublja Gospod. (po: A. M. Slomšku, Kruh življenja)

Jezus, hvala,
da tudi v teh počitniških dneh prihajaš med nas v podobi kruha.
Hvala, ker so pri svetem obhajilu naša srca postala tvoj dom.
Skupaj s teboj bo naša pot varna, ne glede na to, kam se odpravimo.
Ko nam bo težko, nas boš ti, Jezus, potolažil.
Ko bomo veseli, se boš veselil z nami.
Hvala, Jezus, da si »živi kruh,
ki nenehno prihajaš med nas«, hvala, ker si naš prijatelj.
Amen.
(po: Uvodi za maše z otroki – leto B)

Naslovljeno na vas

ROMANJE V ASSISI /sv. Frančišek Asiški/, SAN GIOVANNI ROTONDO /sv. pater Pij/, MONTE SANT ANGELO, LORETO, … DA ali NE?
Spomladi je bilo objavljeno, da župnija Gomilsko in agencija Aritours vabita na romanje v Italijo—na zgoraj omenjene romarske kraje. Predlagan je bil termin od 22. do 25. junija (po februarskem izračunu bi bila cena 329 EUR). Ker pa je bilo v tistem času na vidiku kar veliko stvari, smo pripravo na to romanje kar nekako spregledali. So pa bili že takrat nekateri bolj za jesenski termin. In zdaj se jih je že nekaj zanimalo (tudi na župnijskem romanju po Dolenjski pred velim šmarnom), kaj je zdaj s to preložitvijo na jesenski čas. – Zato smo se zdaj odločili, da najprej preverimo kakšno je zanimanje za to romanje in če je dovolj veliko, pristopimo k pripravi in povabimo agencijo, da pošlje nekoga, ki bo predstavil program romarske poti. Zato vabimo vse, ki ste zainteresirano za to romanje, da to čim prej sporočite župniku (tel. O41 673 716) ali ga Mariji Rančigaj (041 696 866). Seznanite s tem tudi druge za katere menite, da bi morda tudi bili za to romanje. Program, zasnovan spomladi, pa lahko dobite v cerkvi pri oznanilih.

RADI BI NAROČILI SV. MAŠO – s tem naslovom je ne tako dolgo nazaj izšla zgibanka. V njej pojasnjuje: kaj je sv. maša, kaj je mašni namen, kaj je mašni dar (ne plačilo maše), komu je dar namenjen, … Splošnemu namenu, ki je slaviti Boga, se mu zahvaljevati, darovati v spravo, se pridruži še poseben namen darovalca (naročnika). Čeprav najpogosteje darujemo za rajne, je zelo primerno in priporočljivo, da za mašne namene določimo tudi zadeve živih, potrebe Cerkve, sveta, kot tudi zase. Prosimo in se zahvaljujemo za zdravje, srečo v družini, uspeh pri delu, ob različnih jubilejih, za duhovne poklice, za razsvetljenje in varstvo, za srečno zadnjo uro, … Tudi pri nas pogrešamo več teh namenov. Maša se torej ne plačuje, ampak se zanjo daruje. Od 1. julija letos je po določbi škofov za vso Slovenijo priporočen dar 20 EUR. Če pa bi kdo želel naročiti mašni namen, pa bi težko dal toliko, lahko da manj ali nič.

SVETO BOGOSLUŽJE

NED – 19.8.
20. nedelja med letom
Janez Eudes, duhovnik
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane žive in rajne
10.00

PON – 20.8.
Bernard, opat, cerkveni učitelj
19.00

TOR – 21.8.
Pij X., papež
19.00

SRE – 22.8.
Devica Marija Kraljica
19.00

ČET – 23.8.
Roza iz Lime,devica, redovnica
17.00 (v Šentrupertu)
19.00

PET – 24.8.
Jernej (Natanael), apostol
19.00

SOB – 25.8.
Jožef Kalasanc, duhovnik, redovni ustanov.
19.00

NED – 26.8.
21. nedelja med letom
Zeferin, papež
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane žive in rajne
10.00

Ureditev in krašenje župnijske cerkve: Gomilsko II.