Oznanila v PDF obliki za tiskanje
In povedal je tole priliko: »Nekdo je imel v svojem vinogradu zasajeno smokvo. Prišel je iskat sad na njej, pa ga ni našel. Rekel je svojemu vinogradniku: ›Glej, tri leta je že, kar hodim iskat sad na tej smokvi, pa ga ne najdem. Posekaj jo, čemú izčrpava zemljo?‹ Ta pa mu je odgovóril: ›Gospod, pústi jo še letos, da jo okopljem in ji pgnojim. Morda bo napósled obrodila sad; če pa ne, jo boš posekal.‹« (Lk 13,6–9)
BESEDA O BESEDI
VSAKEMU BO POVRNJENO PO NJEGOVIH DELIH Lk 13,1–9
Poznamo najrazličnejše vrste in sorte sadnega drevja: ene so primerne za takšna tla in takšno podnebje, druge za drugačno; nekatera drevesa rodijo več sadov, druga manj, a bolj žlahtne. Pameten gospodar bo zasadil tako drevje, ki ga bo razveselilo s sadovi, če ga bo primerno obdeloval in negoval. Gospodar iz današnjega evangelija je upravičeno nejevoljen, ko že tretje leto ogleduje smokvo, pa na njej ne najde sadu. Oskrbniku vinograda naroči, naj to nerodovitno drevo poseka, da ne bo več izrabljalo zemlje in zajedalo drugih rodovitnih dreves. Vinogradnik prosi svojega strogega gospodarja, naj »da drevesu še eno možnost«, naj počaka še eno leto.
Svojim rojakom, ki so ga poslušali, Jezus seveda ni imel namena dajati kmetijskih nasvetov. S podobami iz njihovega vsakdanjega življenja, ki so jih dobro razumeli, jim je hotel približati nadnaravne resnice. Podoba nerodovitne smokve mu pomaga, da jih opomni na vero, ki se ne izgublja v jalovem izpolnjevanju zapovedi in predpisov, temveč rodi sadove dobrote in ljubezni.
Prilika je tudi za nas opomin k pokori, k spreobrnitvi. Razlagalci Svetega pisma pravijo, da je evangeljski strogi gospodar vinograda Bog Oče, ki dobro plačuje in hudo kaznuje in povrne vsakemu po njegovih delih, kar je čisto pravično. Oskrbnik vinograda pa je naš Odrešenik. On zagovarja nerodovitno drevo, kar smo mi, ki nas je odrešil s svojo dragoceno krvjo. A ne smemo pozabiti, da nas bo Jezus zagovarjal samo tedaj, če bomo svojo nerodovitnost (grešnost) začutili in tudi priznali, in se ne bomo delali dobrih in pravičnih kot farizeji. S svoje vzvišene prižnice pravičnosti so ti učili, da Bog grešnike kaznuje že na tem svetu. Iz tega učenja so izhajala vprašanja, ki so jih Jezusu zastavljali poslušalci glede tistih, ki so umrli v raznih nesrečah. Jezusov nauk je: tudi tisti, ki ga v življenju ne zadene kakšno hujše trpljenje, je pred Bogom dolžnik. Če se ne spreobrne, ga bo zadela kazen: po smrti bo Božja pravičnost zahtevala popolno poravnavo računov. (po: S. Čuk, Misli srca)
3. postna nedelja
POGOJ ZA USPEH JE SPREOBRNJENJE
Jezus nam v današnjem evangelijskem odlomku pojasni tudi, kako naj presojamo zgodovinska dejstva. Ljudje mu pripovedujejo o poslednjih novostih, političnih katastrofah in udarcih usode, ki so nerazumljivi. O tem, kako Pilat umori Galilejce, ki so ravnokar hoteli darovati. In stolp v Siloi se je zrušil ter pri tem pobil osemnajst ljudi. Jezus v obeh primerih odgovarja podobno: »Mar mislite, da so bili ti Galilejci večji grešniki kakor vsi drugi Galilejci, ker so to pretrpeli? Nikakor, vam pravim. A če se ne spreobrnete, boste vsi enako pokončani« (Lk 13,2). Jezus se sicer loti teologije farizejev, ki vidi v vsaki nesreči kazen za grešnike. Vendar je ne potrdi. Namesto da bi se spustil v teološko razpravo, zakaj se je tako zgodilo, usmeri svoj pogled na tiste, ki so mu to pripovedovali. Ne gre za druge, temveč za nas same. Če se ne spreobrnemo, bomo prav tako pokončani. Naše življenje bo ponesrečeno, če ne bomo začeli misliti drugače. Pri katastrofah naj ne postavljamo vprašanja zakaj, temveč jih razumimo kot zahtevo za nas. Zgodi se nam lahko enako, kot so doživele mnoge žrtve današnjega časa. Postavlja se vprašanje: Iz česa živimo? Kakšen smisel ima naše življenje? Nobenega jamstva nimamo, da bomo zdravi dosegli starost. Ni samo po sebi umevno, da naše življenje uspe. Pogoj, da bo naše življenje uspelo, je spreobrnjenje. Spreobrnjenje pomeni najprej ugotoviti, da sem se Bogu odtujil, da je moje mišljenje o Bogu popačeno. In potem pomeni spreobrnjenje, da vidim svoje življenje v Božji luči, da po Bogu znam gledati v globino stvari in spoznavati Boga kot pravi cilj ter tisti temelj svojega življenja, ki me nosi. Spreobrnjenje pa ni le videvanje in spoznavanje, temveč tudi odločanje. Odločim se živeti drugače, živeti tako, kakor to odgovarja Božji volji in moji naravi. (po: A. Grün, Jezus – Podoba človeka)
Naše življenje mora biti rodovitno. Da bi mogli roditi čim več sadov, moramo ravnati s sabo kot sadjar in vinogradnik: pred pomladjo je potrebno sadno drevje in vinsko trto obrezati. Če tega ne bi storili, bi zdivjale dolge mladike in veje, ki bi izpile vse sokove, tako da sadov ne bi bilo ali pa bi bili silno revni. Jezus nam govori, da bo naše življenje rodovitno le v tolikšni meri, kolikor bomo umirali sami sebi. Prvi pogoj pa je seveda živa povezanost vej z Deblom, mladik s Trto.
Naslovljeno na vas
TEDEN DRUŽINE od 19. 3. do 5.3.—od praznika sv. Jožefa, ki je dan očetov, do praznika Gospodovega oznanjenja Mariji, ki je materinski dan.
Dobri Oče. Družini si namenil odlično mesto v družbi in Cerkvi. Naj tvoj Sveti Duh, napolnjuje družine. Tako bodo človeško družbo plemenitile in zidale tvojo Cerkve. S svojo izkušnjo bodo pomagale premagovati predsodke in izkrivljene poglede v družbi. Naj delujejo kot sol zemlje, ki družbo ozdravlja, in kot luč, ki v družbi sveti s svojim zdravim okoljem za varno, dostojno in zadovoljno življenje. Tvoj Duh naj napolnjuje družine z ljubeznijo do tvoje Cerkve, s katero bodo sooblikovale življenje domačih župnij in dogodkov na drugih ravneh Cerkve. Vanje naj vliva sočutje, da bodo čuteče do ljudi v stiski. Posebej naj se veselijo, če zmorejo družbo in Cerkev bogatiti z novimi člani. Veselijo naj se, če boš v njihovi družini koga izbral za duhovnika, redovnika, redovnico ali misijonarja. Naj podpirajo svoje člane, če se bodo čutili poklicane tudi v kateri drugi obliki služiti ljudem. To te prosimo po Kristusu našem Gospodu. Amen.
POMOČ UKRAJINCEM
V prejšnjem tednu smo zbrali 396 EUR in 100 kg živil in higienskih pripomočkov. Hvala vsem, ki ste darovali.
Materialna pomoč – zbiramo suha in trajna živila, vodo v plastenkah in higienske pripomočke.
Prevzem v nedeljo po obeh svetih mašah. Lahko oddate tudi pred Škofijskim domom v Vrbju od ponedeljka do petka od 8. do 14. ure.
Karitas tudi prosi za pomoč vse, ki imajo možnost za namestitev beguncev in jim lahko nudijo sobo s kuhinjo in lastnimi sanitarijami.
Finančna pomoč: v župnijski cerkvi bo nabiralnik za Karitas namenjen zbiranju pomoči
Darujete lahko tudi preko TRR: Slovenska karitas, Kristanova ulica 1, 1000 Ljubljana TRR: SI56 0214 0001 5556 761 Sklic: SI00 870
Namen: Pomoč Ukrajini
Molimo za mir, prenehanje nasilja in spravo.
MAŠNI NAMENI
NED – 20.3.
3. postna nedelja
Martin iz Brage, škof
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane—žive in rajne
10.00 za vse Blaževe
PON – 21.3.
Serapion, škof, mučen.
17.00 za +starše Antonijo in Miha Štrajhar
TOR – 22.3.
Lea, spokornica
17.00 za +Jožeta Kunsta (god)
SRE – 23.3.
Rebeka Ar-Rayes, redovnica
17.00 za +Ano Pristalič in vse njene
ČET – 24.3.
Katarina Švedska, redovnica
17.00 za +Rotarjeve
PET – 25.3. materinski d
GOSPODOVO OZNANJENJE
Sklep tedna družine
10.00 za naše družine, zlasti matere
17.00 križev pot—prvoobhajanci
za +Kristino Pinter
SOB – 26.3.
Evgenija, mučenka
17.00 za +Danijela Brišnika –oblet.
NED – 27.3.
4. postna nedelja
Gelazij, škof
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane—žive in rajne
10.00 za +Antona -oblet., in vse Vesolakove
V tem tednu:
Sodelovanje pri bogoslužju: Še vedno je treba upoštevati navodila za preprečevanje širjenja covid –19: razkuževanje rok, maske ali razdalja/razen za člane gospodinjstva ali razreda/. Potrdilo PCT ni več potrebno.
Dežurni ministranti: Jan Griguljak, Mitja Mak
Bralci v nedeljo: I. Magda Šalamon, Sandi Završnik; II. Robert Natek, Simeona Rakun
Urejanje in krašenje župnijske cerkve: Gomilsko II.