Oznanila v PDF obliki za tiskanje
Tisti čas je Peter pristopil k Jezusu in mu rekel: »Gospod, kólikokrat naj odpustim svojemu bratu, če greši zoper mene? Do sedemkrat?« Jezus mu je dejal: »Ne pravim ti do sedemkrat, ampak do sedemdesetkrat sedemkrat.« (Mt 18,21–22)
BESEDA O BESEDI
KAKO NAJ ODPUŠČAMO Mt 18,21–35
Kolikokrat moramo odpustiti, smo slišali. A postavlja se mi na videz protislovno vprašanje: Ali je gospodar služabniku odpustil? Da in ne hkrati. V odlomku vidimo danes oboje: kako gospodar, ki predstavlja Boga, odpusti svojemu služabniku, pa tudi kako mu ne odpusti in ga da zapreti v ječo in mučiti, dokler mu dolga ne vrne. Tako lahko razumemo, da gospodar, kljub temu da je pripravljen odpuščati, ni pripravljen popuščati. Kaj pričakuje od svojih služabnikov?
1. Zavest zadolženosti: Kje naj se naučimo zavesti zadolženosti, če ne v zavzetem obhajanju zakramenta svete spovedi. Naše spovedi so običajno preveč površne, da bi resnično začutili težo svojih grehov. Prav tako so tudi naši odnosi vse preveč mimogrede. Biti zadolžen, pomeni živeti na tuj račun. Smo kdaj na to pomislili? Ali se zavedamo, da drugi plačuje zaradi naših grehov?
Prav tako resno vprašanje pa se glasi tudi z druge strani. Ko opozarjaš drugega, ali te drugi sploh hoče slišati, naj ne živi na tvoj račun, naj te ne izkorišča? Ali se v obeh vlogah resnično zavedamo svoje zadolženosti?!
2. Resnična hvaležnost za odpuščanje: Kako naj bomo drugemu hvaležni, da nam je odpustil, če se ne zavedamo svojega greha? Pa naši odnosi sploh sežejo do tja, da je nekaj greh? Na splošno se zdi, da smo se utirili v nek način življenja, postavili najbolj široke okvire, znotraj katerih se gibljemo in znotraj katerih nam je dovoljeno grešiti. Ker ne grešimo čez mero, nam drugi tudi nima kaj odpuščati, zato ni razloga za hvaležnost za odpuščanje. Tudi če nam nekdo odpušča, tega ne vemo, ker se ne ustavimo ob svojem grehu.
Ko rečemo, da se nam nekaj ne da storiti, se zavedamo greha? Ali se zavedamo, da zaradi tega mogoče drugi ne bo počival? In koliko je veliko večjih grehov!
3. Drža usmiljenja in odpuščanja tudi do drugih: Te drže ni, če ni prvih dveh: torej zavesti zadolženosti in hvaležnosti za odpuščanje. (po: E. Mozetič)
24. nedelja med letom
O ODPUŠČANJU
Odpuščanje ne izključuje kaznivega dejanja, vendar se ne začne pri njem, ampak pri človeku, ki ga je storil, trdi Konrad Stauss. Ne gre preko tega dejanja in njegovih posledic, s katerimi mora žrtev živeti. Odpuščanje upošteva resničnost žrtve, ki ni živela samo z bolečino, doživljala travm in izgubljenosti, ampak tudi sovraštvo do odgovornih. Po Konradu Staussu je resničnost žrtve svet bolečih čustvenih ran, poln sovražnosti in sovraštva zaradi doživete krivice.
Včasih se zato morajo sovraštvo, jeza in razočaranje izživeti v vsej svoji moči, da se lahko pripravi pot odpuščanju.
Odpuščanje se ne zgodi brez bolečine in mržnje, ampak vključuje oboje. Šele ko se izrazi ogorčenje in obtožba krivice, ki se je komu zgodila, je odprta pot za odpuščanje. Če se skuša preprečiti, da bi se žrtev soočila z negativnimi čustvi ter z njimi povezanimi obtožbami in ogorčenjem, nastane velika nevarnost, da prizadejane rane sprožijo plaz negativnih misli in čustev.
Ob tem nam lahko pomaga tudi duhovnost, ki zmore resnično vplivati na naše življenje in na dejansko počutje. Duhovnost, ki se ne boji sovraštva in jeze, ki vzdrži celo misel na maščevanje. To je duhovnost, kakršno na primer najdemo v psalmih, ki ne pozna samo cele palete različnih čustev, ampak celo vzpodbuja k temu, da si jih dopustimo in jih izrazimo – in prav na ta način delujejo zdravilno.
Odpuščanje torej ne spregleda dejanja. Gleda nanj z vsemi posledicami, s katerimi mora žrtev živeti. Ne izogiba se občutkom jeze, besa in sovraštva, toda se nikoli ne ustavi pri njih. (po: W. Müller, Odpuščanje)
MAVRICA – Slovenska katoliška revija za otroke, starše, katehete in vzgojitelje: otrokom na zanimiv način odgovarja na vprašanja o Bogu in večnosti, predšolskim otrokom ponuja obilo branja skupaj s starši, šolarjem širi obzorja, budi radovednost, prava revija za vse navihane, radovedne, vedoželjne otroke. Izhaja mesečno. Naroča se zdaj ob začetku veroučnega leta.
REVIJA NAJST – razvijamo talente, razmišljamo o odnosu fant-dekle,
klikamo po pop sceni, raziskujemo svet, odkrivamo evangelij in ga prinašamo svetu. Revija je zelo zanimiva in koristna za zadnjo triado in naprej. Je dvomesečnik. Naročnina za 6 številk letno je 33,00 €.
Darilo ob naročilu: majica Najst.
Naslovljeno na vas
URNIK VEROUKA (z nekaterimi spremembami)
1. in 4. razred Gomilsko v četrtek ob 13.30. – 14.15
1.razred Trnava v ponedeljek ob 13.15 – 14.00
2. razred Gomilsko v sredo ob 12.45 – 13.30
2. in 4.razred Trnava v sredo ob 7.15 – 8.00
3. razred Gomilsko v četrtek ob 12.45 -13.30
3.razred Trnava v ponedeljek ob 7.15 – 8.00
5. razred v ponedeljek 13.30 – 14.15 in 14.15 – 15.00
6. razred v sredo 14.00 – 14.45 in 14.45 – 15.00
7. razred v pon. 14.00 – 14.45, po potrebi tudi v čet. ob 15.00 – 15.45
birmanci—I. skupina v ponedeljek ob 15.00 – 15.45
birmanci—II. skupina v četrtek ob 14.00 – 14.45
PRISPEVEK STARŠEV ZA KATEHEZO /velja kot lani:
Zbor dekanov in prodekanov Škofije Celje je na seji dne 11. maja 2022 sprejel sklep, da: »Določi se enotni priporočeni dar za katehezo (poleg stroškov učbenikov) za Škofijo Celje. Najvišji prispevek za veroučno leto 2022/23 na enega veroučenca znaša 20€, kjer je več veroučencev v isti družini, se plača enotni prispevek 30€ (na družino).
Pojasnilo, kako bo veljalo pri nas: Prispevek je priporočeni dar, zato smejo tisti, ki težko dajo, dati manj ali nič. Seveda pa tudi ne bo nihče branil dati več, če bo kdo dobrovoljno tako namenil. Vrata bodo odprta vsem otrokom in mladim, ki želijo s pravim namenom obiskovati verouk – da bi rastli v veri in ljubezni.. Dar naj bi izročili starši sami, ne po otroku (lahko po maši ali po sestanku za starše, …). Hvala!
POPLAVE 2023 – Kdor želi pomagati prizadetim v poplavah, lahko svoj dar odda v cerkvi, v nabiralnik Karitas ali dobi tu položnico.
Hvala vsem, ki ste, ali še boste darovali!
SREČANJE STAREJŠIH IN BOLNIH – bo v nedeljo, 1. oktobra ob 10.uri.
Po sveti maši bo druženje v Domu Srečanj.
MAŠNI NAMENI
NED-17.9.
24. ned. med letom
Robert Bellarmino, škof, cerkveni učitelj
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +Staneta oblet. in Roziko Keblič
PON – 18.9.
Irena, mučenka
19.00 za +Marto Kunst (r. d.)
TOR – 19.9.
Januarij, škof, mučen.
19.00 za +Jožeta Zupančiča
Slavljenje – Bog je ljubezen
SRE – 20.9.
Andrej Kim, mučenec
19.00 za +Jakoba –oblet. in Julijano Korošec in sorod.
ČET – 21.9.
Matej, apostol, evangelist
19.00 za +Ivana in Mladena Krsnik in Marijo Stepišnik (v Šentrupertu)
PET – 22.9.
Mavricij, mučenec
19.00 za +Milko in Franca Rančigaj
SOB – 23.9.
Pij iz Pietrelcine, redovnik, mistik
19.00 za +Ljudmilo in Alojza Lukman
NED – 24.9.
24. ned. med letom
bl. Anton Martin Slomšek, škof
7.00 češčenje
7.30 za vse župljane – žive in rajne
10.00 za +Ivana in Kristino Pinter
dva krsta
V tem tednu:
Seja ŽPS bo v sredo ob 20.00 uri v Domu srečanj. Lepo vabljeni vsi člani.
Sestanek Karitas bo v četrtek ob 19.45. uri.
Dežurni ministranti: Hana Rančigaj, Kristina Štrajhar, ostali dobrodošli
Bralci v nedeljo: I. Sonja Mandelc, Matjaž Rožič; II. Petra Basle, Petra Rančigaj
Urejanje in krašenje župnijske cerkve: Šmatevž